Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness

Kto z nas nie lubił w dzieciństwie skakać? Widząc dzieci hasające na trampolinach, sami niejednokrotnie łapiemy się na tym, że chcielibyśmy tak beztrosko się bawić. A więc – do dzieła! Jumping fitness to propozycja idealna dla ciebie!

Jumping fitness

Jumping fitness (123RF)

Jumping fitness pomaga szybko spalić kalorie (aż 800 kcal w ciągu godziny!), a do tego poprawia gibkość i koordynację. Wzmacnia i kształtuje sylwetkę, a wszystko to przy dużej dawce świetnej zabawy i radości.

Trampolina wykorzystywana w jumping fitness

W czasie treningu wykorzystywana jest jednoosobowa trampolina ze specjalnym drążkiem do podtrzymania, na której wykonuje się ćwiczenia w różnym tempie: od wolnych wdechów po szybkie skoki. Do treningu w podskokach angażowanych jest 70 proc. więcej partii mięśniowych niż w czasie biegania. Efektywność 10 minut skakania przyrównać można do półgodzinnego biegu.

Zalety jumping fitness

Wyskakać sobie można zarówno szczupłą sylwetkę, jak i zdrowie. Skakanie świetnie wpływa na poprawę kondycji, a do tego wzmacnia serce, dotlenia organizm i wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego.

Z pomocą jumping fitness można przyspieszyć spalanie materii, pobudzić układ trawienny do intensywniejszej pracy, a do tego oczyścić organizm. Skakanie pozwala ponadto na ujędrnienie dolnych części ciała (pośladków, ud).

Jumping fitness

Jumping fitness to trening bezpieczny, ale tylko pozornie prosty. W czasie skakania po miękkiej powierzchni stawy są całkowicie odciążone, co minimalizuje ryzyko urazów. Wysiłek włożony w trening jest jednak ogromny – w czasie godzinnego spotkania z instruktorem wykonuje się aż 5–6 000 skoków! Ich tempo wyznacza muzyka. Przed podjęciem ćwiczeń konieczna jest rozgrzewka.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Zajęcia jumping fitness przeznaczone są dla wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy kondycji. Jedynym przeciwwskazaniem jest waga powyżej 100 kilogramów.

W czasie treningu wylane zostaną hektolitry potu, to pewne, podobnie jak to, że z sali ćwiczeń wyjdzie się zmęczonym, odprężonym i radosnym. Skakanie minimalizuje bowiem stres i relaksuje. To wysiłek, który wykonuje się z uśmiechem na ustach.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Sauna - przed czy po treningu? Tak ćwiczą sławne modelki Jak ćwiczy Bianca Anchieta – trenerka i modelka bikini fitness? Misty Copeland: droga ku marzeniom

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Czy piersi lubią ćwiczyć? 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Co jeść przed treningiem? 4 najlepsze sporty dla kobiet