Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness

Kto z nas nie lubił w dzieciństwie skakać? Widząc dzieci hasające na trampolinach, sami niejednokrotnie łapiemy się na tym, że chcielibyśmy tak beztrosko się bawić. A więc – do dzieła! Jumping fitness to propozycja idealna dla ciebie!

Jumping fitness

Jumping fitness (123RF)

Jumping fitness pomaga szybko spalić kalorie (aż 800 kcal w ciągu godziny!), a do tego poprawia gibkość i koordynację. Wzmacnia i kształtuje sylwetkę, a wszystko to przy dużej dawce świetnej zabawy i radości.

Trampolina wykorzystywana w jumping fitness

W czasie treningu wykorzystywana jest jednoosobowa trampolina ze specjalnym drążkiem do podtrzymania, na której wykonuje się ćwiczenia w różnym tempie: od wolnych wdechów po szybkie skoki. Do treningu w podskokach angażowanych jest 70 proc. więcej partii mięśniowych niż w czasie biegania. Efektywność 10 minut skakania przyrównać można do półgodzinnego biegu.

Zalety jumping fitness

Wyskakać sobie można zarówno szczupłą sylwetkę, jak i zdrowie. Skakanie świetnie wpływa na poprawę kondycji, a do tego wzmacnia serce, dotlenia organizm i wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego.

Z pomocą jumping fitness można przyspieszyć spalanie materii, pobudzić układ trawienny do intensywniejszej pracy, a do tego oczyścić organizm. Skakanie pozwala ponadto na ujędrnienie dolnych części ciała (pośladków, ud).

Jumping fitness

Jumping fitness to trening bezpieczny, ale tylko pozornie prosty. W czasie skakania po miękkiej powierzchni stawy są całkowicie odciążone, co minimalizuje ryzyko urazów. Wysiłek włożony w trening jest jednak ogromny – w czasie godzinnego spotkania z instruktorem wykonuje się aż 5–6 000 skoków! Ich tempo wyznacza muzyka. Przed podjęciem ćwiczeń konieczna jest rozgrzewka.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Zajęcia jumping fitness przeznaczone są dla wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy kondycji. Jedynym przeciwwskazaniem jest waga powyżej 100 kilogramów.

W czasie treningu wylane zostaną hektolitry potu, to pewne, podobnie jak to, że z sali ćwiczeń wyjdzie się zmęczonym, odprężonym i radosnym. Skakanie minimalizuje bowiem stres i relaksuje. To wysiłek, który wykonuje się z uśmiechem na ustach.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Sauna - przed czy po treningu? Tak ćwiczą sławne modelki Jak ćwiczy Bianca Anchieta – trenerka i modelka bikini fitness? Misty Copeland: droga ku marzeniom Zalety biegania 4 najlepsze sporty dla kobiet Zalety body shape Body shape: wzmocnienie, siła, odprężenie Dżemy, konfitury, powidła. Na czym polega dieta przetworowa? Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ćwiczenia z Sylwią Wiesenberg - droga ku wymarzonej sylwetce Rodzaje aktywności a ilość spalanych kalorii Jaki trening wybrać, by spalić jak najwięcej kalorii Euro 2016: oglądasz, grasz, jesz? Pamiętasz o kaloriach? Fitness z historią w tle Czego nie powinno być w dobrych napojach funkcjonalnych? Napoje dla sportowców: lista niepożądanych składników Zalety bikram jogi Bikram joga – na czym polega?

Popularne w tym tygodniu:

Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? 94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Trening w domu dla lenia. Tylko 2 dni w tygodniu. Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor