4 najlepsze sporty dla kobiet

Złagodzenie stresu, wzmocnienie mięśni nóg, poprawa krążenia. Uprawianie sportu ma wiele zalet. Jeżeli problem sprawia nam wybranie odpowiedniej aktywności fizycznej, zdefiniujmy cele, które chcemy osiągnąć. Przypatrzmy się korzyściom wynikającym z praktykowania jogi, fitnessu, pływania i biegania – najlepszych, zdaniem specjalistów, sportów dla kobiet.

Trening dla kobiet

Trening dla kobiet (123RF)

Dlaczego warto praktykować jogę?

Zajęcia jogi dla kobiet

Wskazuje się następujące korzyści wynikające z wykonywania asanów jogi (można ją praktykować również w okresie ciąży):

  • zwiększenie pojemności płuc (na zajęciach jogi uczymy się kontrolować oddech, co pomaga w codziennym życiu),
  • poprawienie wydajności wszystkich układów organizmu, w tym układu krążenia (to zasługa dotlenienia komórek ciała),
  • uzyskanie smukłej sylwetki,
  • wyeliminowanie problemów z kręgosłupem,
  • wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni i stawów,
  • oczyszczenie organizmu z toksyn,
  • zmniejszenie poziomu stresu (umiejętność kontrolowania oddechu pomoże zrelaksować się w stresujących sytuacjach, zauważymy złagodzenie objawów: bezsenności, stanów lękowych i dolegliwości bólowych głowy),
  • poprawa samopoczucia i osiągnięcie równowagi psychicznej.

Zalety fitnessu

Grupa kobiet na zajęciach zumby

Grupowe ćwiczenia fitness możemy wykonywać w klubie fitness lub na siłowni. Ten rodzaj treningu ma mnóstwo zalet:

  • oddziałuje na wiele grup mięśni (w zależności od wybranego treningu),
  • rzeźbi i wzmacnia mięśnie (gdy wykonujemy ćwiczenia, na przykład TBC, z akcesoriami do fitnessu: hantlami, taśmami TRX i sztangami),
  • poprawia kondycję fizyczną,
  • pomaga zrelaksować się dzięki ćwiczeniom rozciągającym: joga, pilates, stretching,
  • zapobiega rozwojowi osteoporozy (praca z obciążeniem powoduje przebudowę tkanki kostnej),
  • pomaga spalić tłuszcz i zrzucić nadmiar kilogramów (ćwiczenia — spinning, HIIT, fat burning i wiele innych — owocują zmniejszeniem tkanki tłuszczowej i napięciem mięśni, ponadto modelują partie ciała: ręce, pośladki, klatkę piersiową i brzuch).

Dlaczego warto pływać?

Pływanie jest dyscypliną sportu, której uprawianie służy spalaniu kalorii i uaktywnieniu poszczególnych partii mięśni ciała. Pływanie w basenie lub w otwartym zbiorniku wodnym ma następujące zalety:

  • ryzyko wystąpienia kontuzji i urazów w trakcie pływania jest niskie (z tego względu tę dyscyplinę mogą uprawiać wszystkie kobiety, bez względu na wiek),
  • odciąża stawy (mięśnie wykonują pracę dzięki oporowi wody, ale nacisk na stawy nie jest wywierany),
  • koryguje wady postawy,
  • zwiększa pojemność płuc,
  • pozwala zachować dobrą kondycję ogólną organizmu,
  • pomaga zgubić nadmiar kilogramów,
  • rzeźbi sylwetkę,
  • poprawia funkcjonowanie układu krążenia (wzmacnia serce) i układu nerwowego, a ponadto obniża poziom ciśnienia i cholesterolu we krwi,
  • uaktywnia większość partii mięśniowych.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Zalety biegania

Kobieta rozciągająca mięśnie przed biegiem

Bieganie należy do grona jednych z najmodniejszych dyscyplin sportu. To świetny sposób, aby zadbać o zgrabną sylwetkę i dobrą kondycję ogólną organizmu (w celu zredukowania masy ciała najlepiej biegać na czczo rano, bieg przeplatając marszem). Aby nie obciążać stawów, bieg trzeba poprzedzić rozgrzewką i rozciąganiem mięśni.

Lista zalet biegania zmobilizuje do tej aktywności fizycznej każdą, nawet bardzo leniwą, osobę. Dlaczego? Bieganie poprawia zdrowie człowieka w niemal wszystkich aspektach jego życia:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu

Popularne w tym tygodniu:

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka Uprawianie seksu spowalnia proces starzenia Kocha czekoladę, nie stroni od alkoholu. Oto dlaczego zachowuje perfekcyjną sylwetkę Instagramowy Fitness Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Kiedy odpuścić trening?