Owocowe śniadanie, które pomaga schudnąć

Zdrowa dieta odchudzająca zakłada spożywanie śniadania. Jego brak powoduje, że zjadamy więcej w ciągu dnia. Udowodniono, że osoby, które regularnie jedzą śniadania, wyróżniają się mniejszą podatnością na nadwagę. O poranku powinniśmy jeść produkty, które zaspokoją apetyt i nie wpłyną na stan wagi ciała. Warto zatem jeść owoce, które zapewnią uczucie sytości na długi czas.

Grejpfrut na diecie odchudzającej

Grejpfrut na diecie odchudzającej (123RF)

Owoce na diecie odchudzającej

Naukowcy z uniwersytetu w Minnesocie potwierdzają: jeżeli w godzinach porannych zjemy owoc, który jest bogaty w błonnik pokarmowy, nie będziemy czuć głodu aż do południa. Składnik ten wpływa na usprawnienie procesu trawienia, pozwala kontrolować masę ciała i usuwa toksyny z organizmu.

Owoce w diecie


Chociaż dietetycy przestrzegają, że owoce są bogate w cukier (fruktozę i glukozę), warto włączyć je do diety odchudzającej i nie traktować jako produktów kalorycznych. Dlaczego? Zawierają niewielkie ilości tłuszczów i białka, a są bogate w wodę.

Wystarczy przestrzegać kilku zasad, aby owoce wspomogły proces odchudzania. Osoby na diecie powinny jeść 1–2 porcje owoców, czyli jedną dużą sztukę albo szklankę niewielkich owoców. Jemy je po przebudzeniu, w ramach I lub II śniadania.

Owoce są bogate w witaminy (A, C, K, P i z grupy B), minerały (potas, żelazo, fosfor, wapń, magnez) i mikroelementy (brom, jod, cynk, miedź, mangan, fluor), które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka i przyspieszają przemianę materii. Które owoce warto jeść na śniadanie?

Banan

Banan może stanowić składnik koktajlu

Owoc ten jest bogaty w potas – minerał, który jest niezbędny do wzmocnienia mięśni. Może stanowić składnik muesli lub bazę koktajlu owocowo-warzywnego (po zmiksowaniu z jogurtem lub kefirem). Banan jest bogaty w błonnik i skrobię – substancje odżywcze, które powodują, że głód odczuwamy dopiero około południa i pobudzają spalanie tłuszczu.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Co ciekawe, owoce te stanowią podstawę japońskiej diety bananowej, w trakcie której spożywa się je właśnie na śniadanie. Autorom tego sposobu odchudzania przyświeca fakt, że zawarte w bananach enzymy przyspieszają procesy trawienne i wydalanie.

Jabłko

Owoc ten jest źródłem błonnika pokarmowego, który jest niezbędny dla prawidłowego przebiegu procesu trawienia. W 100 gramach jabłka znajduje się 50 kalorii. Owoc ten może stanowić składnik smoothie.

Warto je jeść również w całości (jabłko skropione sokiem z cytryny ułatwia trawienie węglowodanów) – razem z pestkami i skórką, które są najbardziej wartościowe. Wedle wyników badań owoce jedzone ze skórą zmniejszają ilość tkanki tłuszczowej, a zwiększają masę mięśni.

Jabłka mają niski indeks glikemiczny (przyswajalność cukrów prostych poniżej 40), co oznacza, że czas rozkładania się cukru jest wolniejszy, zatem ilość kalorii, które odkładają się do tkanki tłuszczowej, jest mniejsza.

Grejpfrut

Grejpfrut wspomaga przemianę materii

Grejpfrut jest owocem niskokalorycznym, ponieważ aż w 90% składa się z wody (w 100 gramach ma 40 kalorii). Owoc ten pozwala zaspokoić głód.

Kwaśny smak grejpfruta wpływa także stabilizująco na poziom glukozy, co z kolei chroni przed przemianą jej nadmiaru w tłuszcz. Zdaniem niektórych naukowców, jedząc pół tego owocu przed każdym posiłkiem, możemy stracić na wadze kilka kilogramów. Pektyny, które zawiera, regulują przemianę materii.

Arbuz

Arbuz w 90% składa się z wody

Owoc ten również wyróżnia się niską kalorycznością – plaster arbuza ma około 40 kalorii. Zawiera likopen – związek, który chroni organizm przed wystąpieniem chorób sercowo-naczyniowych i nowotworu.

W połączeniu z jogurtem i owsianką arbuz stanowi pełnowartościowy posiłek (bogaty w węglowodany i witaminy). Ponadto syci na długo i usprawnia przemianę materii. Dodatkowo zawiera witaminy: C, A i z grupy B.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Guarana - gorzka moc i zastrzyk energii! Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Czy jedzenie sushi przeszkadza w odchudzaniu? 8 roślin leczniczych, które pomagają zrzucać zbędne kilogramy 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Bezpieczne oszukiwanie na diecie

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Odpowiednia dieta odmładza skórę. Codziennie spożywanie rzeżuchy może zredukować zmarszczki nawet o 40 proc. Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu Zobacz, co dietetycy jedzą na lunch Jak dopasować strój kąpielowy do sylwetki? Zalety wody bakłażanowej. Zrób samodzielnie w domu Gdzie podziewa się twój tłuszcz, gdy chudniesz? Wygląd brzucha może świadczyć o konkretnej chorobie Przepisy w diecie na trądzik Kolor bananów a odchudzanie