Dieta truskawkowa - czy jest bezpieczna?

Rozpoczął się sezon na truskawki. Koszyczki wypełnione czerwonymi owocami kuszą ze straganów, a nam trudno się im oprzeć. Truskawki są nie tylko smaczne, ale i zdrowe. I co więcej, niektórzy z ich pomocą chcą schudnąć. Czy jest to jednak dobry pomysł?

Dieta truskawkowa

Dieta truskawkowa (123RF)

Prawdą jest, że truskawki są niskokaloryczne (w 100 g jest tylko 28 kcal). Najwięcej w nich wody, choć nie brakuje im również błonnika, który reguluje racę układu trawiennego.
W truskawkach wiele jest również kwasu foliowego, owoce te stanowią więc doskonałą przekąskę w pracy (kwas foliowy wspomaga pracę mózgu). W truskawkach znaleźć można ponadto:

  • potas - wpływa na gospodarkę elektrolitową organizmu, wspomaga pracę mięśni,
  • witaminę K - uszczelnia naczynia krwionośne,
  • magnez i wapń,
  • witaminę C - pozwala na lepsze wchłanianie żelaza, wpływa na pracę układu immunologicznego
  • przeciwutleniacze -€“ opóźniają proces starzenia.

Pułapka truskawkowa

Truskawki pobudzają apetyt. Są też silnym alergenem. Doskonale smakują na słodko - idealne połączenie stanowią z cukrem oraz z bitą śmietaną. Nie są to jednak produkty wskazane na diecie odchudzającej. Jeśli dbasz o linię, zdecyduj się na owoce z dodatkiem maślanki lub jogurtu naturalnego.

Dieta truskawkowa - €“ czy jest zdrowa?

O ile same truskawki są prawdziwą bombą witamin, o tyle dieta odchudzająca oparta na jednym tylko owocowym składniku nie jest dobrym pomysłem. Można w ten sposób stracić 2 kilogramy, ale dość szybko powrócą. Truskawki dodatkowo wspomagają apetyt, więc grozi to nieustanną potrzebą jedzenia (a to prosta droga do podjadania).
Diety truskawkowej nie wolno stosować dłużej niż 3 dni.

Jednoskładnikowa dieta owocowa

Sezon na świeże owoce trwa. Nic zatem dziwnego, że trudno się nam im oprzeć. Jednoskładnikowe diety owocowe stają się coraz popularniejsze. Polegają na zjadaniu do każdego posiłku konkretnych owoców, np. truskawek w diecie truskawkowej lub czereśni w diecie czereśniowej. I choć są to produkty niskokaloryczne, zdrowe, to tak mało urozmaicona dieta nie jest wskazana. Dieta odchudzająca, by była skuteczna, musi być zbilansowana. Konieczna jest również aktywność fizyczna.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Podziel się:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Czy jedzenie sushi przeszkadza w odchudzaniu? 8 roślin leczniczych, które pomagają zrzucać zbędne kilogramy 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Bezpieczne oszukiwanie na diecie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi