High heels fitness – zajęcia fitness na szpilkach

Dla urozmaicenia codziennych treningów warto wziąć udział w zajęciach fitness na szpilkach. To forma aktywności dla kobiet, które pragną wysmuklić sylwetkę i poprawić sposób poruszania się w butach na wysokim obcasie. High heels fitness ma wiele zalet, ale lekarze wskazują kilka przeciwskazań do jego praktykowania. Jakich?

Shutterstock

Co to jest high heels?

Mianem „high heels fitness” określa się ćwiczenia fitnessowe dla kobiet, które wykonuje się w butach na wysokim obcasie (o wysokości około 7 centymetrów) przy dźwiękach energetycznej muzyki. High heels fitness ma swoje źródła w Ameryce. Bodźcem do jego powstania była ogromna popularność, jaką cieszyły się m.in. zajęcia pole dance.

W trakcie zajęć high heels fitness każdy ruch wykonuje się z gracją, do choreografii wprowadza się tzw. seksowne „kocie ruchy”. Podczas ćwiczeń trzeba zachować wyprostowaną sylwetkę.

Fitness — dowiedz się więcej


Wśród pań dużą popularnością cieszą się zajęcia heel hop i stiletto strenght – aerobiku na obcasach (program ćwiczeń dla osób, które chcą nauczyć się elegancko i swobodnie poruszać w butach na obcasach; trening właściwy, który trwa około 40 minut, poprzedza rozgrzewka, a kończy nauka chodzenia na szpilkach).

Trening high heels fitness obejmuje:

Zalety fitnessu na szpilkach

Wśród walorów uprawiania high heels fitness zalicza się:

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

  • naukę poruszania się w butach na wysokim obcasie (utrzymania równowagi),
  • trening całego ciała,
  • naukę prawidłowej postawy ciała,
  • poznanie kroków typowych dla wielu technik tanecznych,
  • budowanie pewności siebie i świadomości swego ciała,
  • wysmuklenie sylwetki,
  • poprawę samopoczucia.

Wady zajęć high heels fitness

Ortopedzi zaznaczają, że uprawiania fitnessu na szpilkach wiąże się z ryzykiem pojawienia się:

  • deformacji stóp, na przykład haluksów,
  • kontuzji i urazów (dlatego należy ćwiczyć w wygodnych butach o stabilnym obcasie),
  • nadwyrężenia stawów i związanych z nim dolegliwości bólowych kolan, bioder i kostek (warto zatem zaopatrzyć się w szpilki wiązane i na platformie, która odciąża stopę).
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... 4 najlepsze sporty dla kobiet Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem