Co to jest burpees?

Jeżeli brak czasu nie pozwala na zrealizowanie godzinnego treningu, możemy wykonywać burpees. Wystarczy kilka minut, aby uaktywnić wszystkie partie mięśni. Burpees należą do grupy najbardziej efektywnych ćwiczeń, które pomagają spalać tkankę tłuszczową i wzmacniać kondycję fizyczną.

Kobieta robiąca deskę

Kobieta robiąca deskę (123RF)

Dlaczego „burpees”?

Mianem „burpees” określa się zestaw dynamicznych ćwiczeń fitnessowych. Jego autorem jest Royal H. Burpee. Idea tego treningu zrodziła się w umyśle tego fizjologa amerykańskiego pochodzenia w latach 30. ubiegłego wieku. Miał on służyć ocenie kondycji fizycznej – stopnia zwinności, siły i koordynacji ruchów. Inne nazwy stosowane do określenia tych ćwiczeń to „krokodylki” lub „padnij – powstań”.

Czym jest burpees?

Burpees to sekwencja kilku ruchów, które mogą stanowić samodzielny trening ogólnorozwojowy albo element treningu interwałowego. Kilka minut poświęconych na burpees skutkuje zmęczeniem tak dużym, jak po godzinnych intensywnych ćwiczeniach. Zestaw prostych technicznie ruchów obejmuje:

  • przysiad,
  • deskę,
  • pompkę,
  • wyskok w górę.
Dziewczyny robiące przysiad

Ćwiczenia te wykonuje się bez pauzy, jedno po drugim – kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt razy. Nie wymagają użycia specjalistycznego sprzętu do ćwiczeń, zatem można je wykonać w każdym miejscu. W trakcie treningu nie wolno zapominać o miarowym oddychaniu. Najlepiej poszczególne ruchy wykonywać w umiarkowanym tempie, zwracając uwagę na technikę.

Zestaw ruchów można modyfikować, wprowadzając akcesoria sportowe – hantle lub piłkę lekarską, a także realizując inne warianty ćwiczeń: pompkę na jednej ręce, skok do przodu zamiast skoku w górę. Ćwiczenia można wykonywać na czas (maksymalną liczbę powtórzeń w określonym czasie) lub zrobić określoną liczbę powtórzeń.

Sekwencja ćwiczeń burpees

Jak prawidłowo zrobić burpees?

Przyjmujemy pozycję stojącą – nogi powinny być wyprostowane w kolanach. Robimy przysiad i kładziemy dłonie na podłożu. Stopy muszą całą swoją powierzchnią przylegać do podłoża.

Następnie wyciągamy jednocześnie obie stopy do tyłu (prostujemy nogi), przyjmując pozycję deski. Robimy pompkę, pamiętając o zachowaniu wyprostowanych pleców. Wracamy do przysiadu i dalej wstajemy, skacząc z uniesionymi nad głową rękami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie