Hula hoop – ćwiczenia na płaski brzuch

W Polsce hula hoop kojarzy się przede wszystkim z okresem przedszkolnym i szkolnym. Zabawy z nim były dawniej obowiązkowym punktem każdej przerwy w szkole. W Stanach Zjednoczonych hula hoop ma nieco inne zastosowanie – pozwala na osiągnięcie idealnie szczupłej sylwetki i płaskiego brzucha.

Shutterstock

Hula hoop w codziennych ćwiczeniach wykorzystują takie gwiazdy jak Pink i Beyonce. Trening z tego rodzaju sprzętem polega na połączeniu ruchów tanecznych i ćwiczeń wzmacniających.

Z hula hoop można ćwiczyć wszędzie – w domu, w ogrodzie, na plaży i w parku. Trening nie wymaga zbyt dużego przygotowania (choć podstawowe ćwiczenia rozciągające są wskazane), nie kosztuje wiele, a i intensywność treningu nie jest znaczna.

Trening z hula hoop

Ćwiczenia z wykorzystaniem hula hoop doskonale modelują sylwetkę (brzuch staje się płaski, pojawia się wcięcie w talii). Dwa tygodnie regularnego treningu starczą, by zobaczyć pozytywne efekty. Aby dodać sobie motywacji warto zmierzyć obwód talii przed rozpoczęciem treningów. Po 14 dniach wynik ten powinien zmniejszyć się o 1–2 cm.

Spełnij marzenie o płaskim brzuchu

Dzięki kręceniu plastikową obręczą skorygować można również postawę i wzmocnić kręgosłup. By trening był efektywny, konieczne jest bowiem utrzymanie wyprostowanej sylwetki.
Kręcić hula hoop powinno się co najmniej 30 minut, bo dopiero po upływie tego czasu spalana jest tkanka tłuszczowa.

Kupujemy hula hoop

Jako pierwsze należy kupić hula hoop lekkie, najlepiej o szerokiej obręczy. Nie sprawi to większych problemów z kręceniem, a przy tym pozwoli opanować tę na początku wcale nie najłatwiejszą sztukę. Gdy trening będzie bardziej skoordynowany (koło nie spadnie przez kilkanaście minut), można kupić bardziej specjalistyczne hula hoop. Warto zwrócić uwagę choćby na obręcz z wypustkami, które pobudzą mięśnie do intensywniejszej pracy (choć niektórzy uważają, że wypustki powodują mikrourazy brzucha). Trening na najwyższym poziomie intensywności zapewnia hula hoop o mniejszej średnicy (mocniej i szybciej trzeba nim kręcić, by nie spadło).

Kręcenie hula hoop na biodrach

Stań w lekkim rozkroku, umieszczając obręcz na wysokości talii. Wpraw koło w ruch, delikatnie kręcąc biodrami. Reszta ciała powinna być nieruchoma.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Kręcenie hula hoop nad głową

Umieść obręcz na jednej ręce, podnieś ją do góry. Kręć kołem co najmniej minutę.

Połączenie hula hoop i stepu

To trening na nieco wyższym poziomie. Wymaga opanowania umiejętności kręcenia koła na biodrach bez jego spadania przez co najmniej 15 minut. By nieco urozmaicić tego rodzaju aktywność można wykorzystać step. Gdy koło będzie się swobodnie kręcić na biodrach, zrób krok do przodu i postaw nogę na stepie. Po chwili zejdź z niego, robiąc krok do tyłu.

Kręcenie hula hoop daje dużo zabawy i radości. To trening idealny dla kobiet (ale i mężczyzn), które mają mało czasu na codzienną aktywność fizyczną. Doskonale ćwiczy się z jego pomocą na świeżym powietrzu, przy dźwiękach ulubionej muzyki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 10-minutowy trening wzmacniający organizm 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej