Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości

Ludzie różnią się od siebie względem gustu muzycznego, modowego i ulubionych smaków. Podobnie jest w przypadku aktywności fizycznej. Kiedy trening nie odpowiada naszym preferencjom, tracimy zapał do ćwiczeń, wręcz zmuszamy się do chodzenia na siłownię. Jakie ćwiczenia odpowiadają poszczególnym typom osobowości?

123RF

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Concordia w Montrealu dowiodło, że w celu konsekwentnego praktykowania treningów należy wybrać dyscyplinę sportu lub rodzaj aktywności fizycznej dopasowany do osobowości. Wówczas uprawianiu sportu będzie towarzyszyć silna motywacja do kontynuowania treningów.

Efekty? Radość w drodze na trening, brak wymówek od ćwiczeń i zgrabna, wysportowana sylwetka. Odnalezienie ćwiczeń, które pokochamy, ułatwi przekształcenie ich w codzienny trening.

Osoba uporządkowana

Ćwiczenia, które mogą zainteresować osobę uporządkowaną (chętną do ćwiczeń i zdycyplinowaną), to te, które rządzą się określonymi prawidłami. Osoby o takim usposobieniu lubią rutynę i powtarzanie tych samych ćwiczeń, które nie sprawiają im trudności.

Należą do nich regularny jogging i zumba, których poszczególne ruchy są łatwe do zapamiętania. Ponadto osobom uporządkowanym poleca się pilates, aerobik, gimnastykę i sztuki walki (te ostatnie są intensywne, ale bazują na powtarzalnych i regularnych ruchach).

Jak zmotywować się do biegania?


Osoba towarzyska

Dusza towarzystwa potrzebuje uprawiać sport, w którym będzie miała możliwość ćwiczenia w grupie. Trening jest dla niej okazją do spotkania ze znajomymi, które stanowi dodatkową motywację do wizyty w siłowni.

Idealne dla osób o tym typie osobowości są sporty zespołowe, takie jak piłka siatkowa czy nożna. Osobom towarzyskim poleca się również spinning (ćwiczenia na rowerze stacjonarnym), body combat (program ćwiczeń inspirowany sztukami walki) i zajęcia taneczne.

Osoba leniwa

W przypadku osób leniwych, które nie wykazują chęci do ćwiczeń, warto praktykować krótkotrwałe treningi kilka razy w tygodniu (na przykład 10-minutowy zestaw ćwiczeń 3 razy w tygodniu). Zazwyczaj osoby leniwe nie wykazują chęci trenowania na siłowni, dlatego zaleca się im ćwiczenia w zaciszu własnego domu: mogą chodzić w górę i w dół po schodach lub tańczyć do ulubionych utworów.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Osoba spokojna

Osoby o spokojnym usposobieniu traktują trening jako czas na przemyślenia. Preferują zatem jednostajny wysiłek fizyczny. Zamiast siłowni, gdzie panuje zgiełk, wolą spokojne miejsca do ćwiczeń. Najlepiej odnajdą się na zajęciach jogi i pilatesu – to ćwiczenia dla ciała i ducha. Zaleca się im również pływanie w basenie, biegi na długie dystanse i jazdę na rowerze.

Osoba śmiała i odważna

Odważne osoby potrzebują dużych dawek adrenaliny – nie dostarczą im jej klasyczne treningi siłowe. Dlatego też zamiast ćwiczeń na siłowni powinny spróbować swoich sił w takich dyscyplinach sportu jak kolarstwo górskie, triathlon, boks lub wspinaczka.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 10-minutowy trening wzmacniający organizm 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej