Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości

Ludzie różnią się od siebie względem gustu muzycznego, modowego i ulubionych smaków. Podobnie jest w przypadku aktywności fizycznej. Kiedy trening nie odpowiada naszym preferencjom, tracimy zapał do ćwiczeń, wręcz zmuszamy się do chodzenia na siłownię. Jakie ćwiczenia odpowiadają poszczególnym typom osobowości?

123RF

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Concordia w Montrealu dowiodło, że w celu konsekwentnego praktykowania treningów należy wybrać dyscyplinę sportu lub rodzaj aktywności fizycznej dopasowany do osobowości. Wówczas uprawianiu sportu będzie towarzyszyć silna motywacja do kontynuowania treningów.

Efekty? Radość w drodze na trening, brak wymówek od ćwiczeń i zgrabna, wysportowana sylwetka. Odnalezienie ćwiczeń, które pokochamy, ułatwi przekształcenie ich w codzienny trening.

Osoba uporządkowana

Ćwiczenia, które mogą zainteresować osobę uporządkowaną (chętną do ćwiczeń i zdycyplinowaną), to te, które rządzą się określonymi prawidłami. Osoby o takim usposobieniu lubią rutynę i powtarzanie tych samych ćwiczeń, które nie sprawiają im trudności.

Należą do nich regularny jogging i zumba, których poszczególne ruchy są łatwe do zapamiętania. Ponadto osobom uporządkowanym poleca się pilates, aerobik, gimnastykę i sztuki walki (te ostatnie są intensywne, ale bazują na powtarzalnych i regularnych ruchach).

Jak zmotywować się do biegania?


Osoba towarzyska

Dusza towarzystwa potrzebuje uprawiać sport, w którym będzie miała możliwość ćwiczenia w grupie. Trening jest dla niej okazją do spotkania ze znajomymi, które stanowi dodatkową motywację do wizyty w siłowni.

Idealne dla osób o tym typie osobowości są sporty zespołowe, takie jak piłka siatkowa czy nożna. Osobom towarzyskim poleca się również spinning (ćwiczenia na rowerze stacjonarnym), body combat (program ćwiczeń inspirowany sztukami walki) i zajęcia taneczne.

Osoba leniwa

W przypadku osób leniwych, które nie wykazują chęci do ćwiczeń, warto praktykować krótkotrwałe treningi kilka razy w tygodniu (na przykład 10-minutowy zestaw ćwiczeń 3 razy w tygodniu). Zazwyczaj osoby leniwe nie wykazują chęci trenowania na siłowni, dlatego zaleca się im ćwiczenia w zaciszu własnego domu: mogą chodzić w górę i w dół po schodach lub tańczyć do ulubionych utworów.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Osoba spokojna

Osoby o spokojnym usposobieniu traktują trening jako czas na przemyślenia. Preferują zatem jednostajny wysiłek fizyczny. Zamiast siłowni, gdzie panuje zgiełk, wolą spokojne miejsca do ćwiczeń. Najlepiej odnajdą się na zajęciach jogi i pilatesu – to ćwiczenia dla ciała i ducha. Zaleca się im również pływanie w basenie, biegi na długie dystanse i jazdę na rowerze.

Osoba śmiała i odważna

Odważne osoby potrzebują dużych dawek adrenaliny – nie dostarczą im jej klasyczne treningi siłowe. Dlatego też zamiast ćwiczeń na siłowni powinny spróbować swoich sił w takich dyscyplinach sportu jak kolarstwo górskie, triathlon, boks lub wspinaczka.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Sauna - przed czy po treningu? Tak ćwiczą sławne modelki Jak ćwiczy Bianca Anchieta – trenerka i modelka bikini fitness? Czym jest trening plyometryczny? Ćwiczenia, które nie obciążają kręgosłupa

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty