Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości

Ludzie różnią się od siebie względem gustu muzycznego, modowego i ulubionych smaków. Podobnie jest w przypadku aktywności fizycznej. Kiedy trening nie odpowiada naszym preferencjom, tracimy zapał do ćwiczeń, wręcz zmuszamy się do chodzenia na siłownię. Jakie ćwiczenia odpowiadają poszczególnym typom osobowości?

123RF

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Concordia w Montrealu dowiodło, że w celu konsekwentnego praktykowania treningów należy wybrać dyscyplinę sportu lub rodzaj aktywności fizycznej dopasowany do osobowości. Wówczas uprawianiu sportu będzie towarzyszyć silna motywacja do kontynuowania treningów.

Efekty? Radość w drodze na trening, brak wymówek od ćwiczeń i zgrabna, wysportowana sylwetka. Odnalezienie ćwiczeń, które pokochamy, ułatwi przekształcenie ich w codzienny trening.

Osoba uporządkowana

Ćwiczenia, które mogą zainteresować osobę uporządkowaną (chętną do ćwiczeń i zdycyplinowaną), to te, które rządzą się określonymi prawidłami. Osoby o takim usposobieniu lubią rutynę i powtarzanie tych samych ćwiczeń, które nie sprawiają im trudności.

Należą do nich regularny jogging i zumba, których poszczególne ruchy są łatwe do zapamiętania. Ponadto osobom uporządkowanym poleca się pilates, aerobik, gimnastykę i sztuki walki (te ostatnie są intensywne, ale bazują na powtarzalnych i regularnych ruchach).

Jak zmotywować się do biegania?


Osoba towarzyska

Dusza towarzystwa potrzebuje uprawiać sport, w którym będzie miała możliwość ćwiczenia w grupie. Trening jest dla niej okazją do spotkania ze znajomymi, które stanowi dodatkową motywację do wizyty w siłowni.

Idealne dla osób o tym typie osobowości są sporty zespołowe, takie jak piłka siatkowa czy nożna. Osobom towarzyskim poleca się również spinning (ćwiczenia na rowerze stacjonarnym), body combat (program ćwiczeń inspirowany sztukami walki) i zajęcia taneczne.

Osoba leniwa

W przypadku osób leniwych, które nie wykazują chęci do ćwiczeń, warto praktykować krótkotrwałe treningi kilka razy w tygodniu (na przykład 10-minutowy zestaw ćwiczeń 3 razy w tygodniu). Zazwyczaj osoby leniwe nie wykazują chęci trenowania na siłowni, dlatego zaleca się im ćwiczenia w zaciszu własnego domu: mogą chodzić w górę i w dół po schodach lub tańczyć do ulubionych utworów.

Osoba spokojna

Osoby o spokojnym usposobieniu traktują trening jako czas na przemyślenia. Preferują zatem jednostajny wysiłek fizyczny. Zamiast siłowni, gdzie panuje zgiełk, wolą spokojne miejsca do ćwiczeń. Najlepiej odnajdą się na zajęciach jogi i pilatesu – to ćwiczenia dla ciała i ducha. Zaleca się im również pływanie w basenie, biegi na długie dystanse i jazdę na rowerze.

Osoba śmiała i odważna

Odważne osoby potrzebują dużych dawek adrenaliny – nie dostarczą im jej klasyczne treningi siłowe. Dlatego też zamiast ćwiczeń na siłowni powinny spróbować swoich sił w takich dyscyplinach sportu jak kolarstwo górskie, triathlon, boks lub wspinaczka.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Massy Arias: fitness receptą na depresję Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Massy Arias: fitness receptą na depresję Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Trenuję i nie chudnę! W czym problem?