Czerwone owoce, które wspomagają odchudzanie

Dieta na odchudzanie powinna być bogata nie tylko w warzywa. Muszą znaleźć się w niej również owoce. Czerwone wiśnie, maliny i truskawki pomogą nam zrzucić nadliczbowe kilogramy, jeżeli będziemy je jeść regularnie i systematycznie ćwiczyć.

123RF

Owoce na diecie odchudzającej

Mimo że owoce są bogate w cukier, nie powinniśmy ich traktować jako produktów kalorycznych. Dlaczego? Nie zawierają dużych ilości tłuszczów i białka.

Natomiast stanowią źródło wody i błonnika, a także witamin (A, C, K, P i z grupy B), makroelementów (fluoru, jodu, cynku) i minerałów (wapnia, żelaza, potasu). Pamiętajmy, aby jeść owoce w godzinach przedpołudniowych – w ramach pierwszego lub drugiego śniadania (glukoza odżywi mózg i pobudzi do efektywnej pracy).

Czerwone jabłko

Jeżeli zjemy jabłko skropione sokiem z cytryny, przyczynimy się do łatwiejszego i szybszego spalania węglowodanów. Owoc ten (100 gramów – 50 kalorii) reguluje bowiem przemianę materii.

Warto jeść jabłka ze skórą zawierającą kwas ursylowy, który wpływa na zwiększenie masy mięśni i spadek tkanki tłuszczowej. Co decyduje o pozytywnym wpływie jabłek na organizm? Przede wszystkim zawartość witaminy C, pektyn i kwasów organicznych.

Arbuz

Arbuz należy do grona owoców niskokalorycznych – jeden plaster ma około 40 kalorii. Ponadto w 90% składa się on z wody, zatem nie tylko zaspokaja głód, ale i gasi pragnienie. Owoc ten jest bogaty w witaminy: A, C i z grupy B.

Arbuz usprawnia proces przemiany materii. Warto pamiętać, aby nie spożywać go w nadmiarze, gdyż jest bogaty w cukier. Co ciekawe, istnieje dieta arbuzowa, w trakcie której je się wyłącznie ten owoc i pije wodę niegazowaną. Dietę odchudzającą można stosować maksymalnie dwa dni.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Wiśnie

Według wyników badań, wiśnie są niskokaloryczne i bogate w błonnik, co sprawia, że po ich zjedzeniu dłużej czujemy się syci. Dobrze zaspokajają głód, są zatem polecane osobom na diecie odchudzającej (garść wiśni to jedynie 30 kalorii).

Jeżeli będziemy je spożywać regularnie, zredukujemy tkankę tłuszczową na brzuchu. W tym lekko kwaśnym owocu obecna jest pektyna, która wpływa na przyspieszenie tempa trawienia. Co więcej, wiśnie mają jeden z najniższych indeksów glikemicznych. Pozwalają utrzymać poziom cukru w normie, co pozytywnie oddziałuje na odchudzanie.

Maliny

Warto jeść maliny codziennie: małą garść tych owoców można dodawać do muesli na śniadanie lub zjadać w postaci przekąski w ciągu dnia. Są one bogate w szereg witamin: C, K, PP i witaminy z grupy B, a także błonnik, który usprawnia pracę całego układu pokarmowego, a zatem przyspiesza przemianę materii.

Maliny wykazują naturalne właściwości przeczyszczające. Po te owoce powinny sięgać osoby z nadwagą i na diecie odchudzającej, gdyż oczyszczają przewód pokarmowy z zalegających w nim resztek. To zasługa małych pestek, które nie zostają strawione i wymiatają z organizmu niepotrzebne substancje. Filiżanka malin zawiera 64 kalorie.

Truskawki

Truskawki mają właściwości moczopędne, dzięki czemu oczyszczają organizm, eliminują toksyny i zapobiegają gromadzeniu się płynów. Owoce te zawierają wiele witamin (A, C i z grupy B), minerałów i przeciwutleniacze. W 90% składają się z wody.

Garść truskawek to jedynie około 30 kalorii. Ponadto zawierają one enzymy, które spalają tłuszcz. Truskawki wpływają na proces przemiany materii. Odbudowują również masę mięśni i zaspokajają głód.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Chlorella – multiwitamina natury 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Czy jedzenie sushi przeszkadza w odchudzaniu? 8 roślin leczniczych, które pomagają zrzucać zbędne kilogramy 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Bezpieczne oszukiwanie na diecie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przyspiesz swój metabolizm po zimie Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Śniadanie Fit desery - proteinowe smoothie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie?

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu Żółty shot na lepsze trawienie Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Chlorella – multiwitamina natury Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety