Dieta makrobiotyczna. Sekret sylwetki Madonny

Dieta makrobiotyczna jest znana od ponad 100 lat. Cieszy się dużą popularnością wśród gwiazd Hollywoodu: w połączeniu z praktykowaniem jogi i przestrzeganiem zasad kabały stosuje ją m.in. światowej sławy piosenkarka Madonna. Na czym polega dieta makrobiotyczna?

Stosowana przez Madonnę dieta makrobiotyczna jest niskobiałkowa. Jej autor – George Oshawa – w trakcie formułowania jej zasad kierował się medycyną chińską i filozofią Wschodu. Dieta ta służy zrzuceniu zbędnych kilogramów i oczyszczeniu organizmu ze szkodliwych toksyn.

Na diecie makrobiotycznej w ciągu 2 tygodni można schudnąć około 3 kilogramów. Czasem stosuje się ją okresowo (przez 14 dni w odstępach 2 miesięcy). Produkty na diecie makrobiotycznej są bogate w błonnik, więc dodatkowo reguluje ona pracę układu pokarmowego.

Zasady diety makrobiotycznej

Podstawowym założeniem diety jest łączenie pokarmów z dwóch grup, na przykład zbóż i warzyw, drobiu z owocami, co ma zapewnić harmonię dwóch pierwiastków Yin (żywność słodka) i Yang (żywność słona). W celu zachowania zdrowia, kondycji fizycznej i dobrego samopoczucia siły te powinny być zrównoważone.

W trakcie diety makrobiotycznej należy jeść potrawy przygotowywane z produktów sezonowych, pochodzących z upraw ekologicznych. Najlepiej spożywać 4–5 posiłków dziennie co 2–3 godziny, kolacja powinna zostać podana na 3 godziny przed snem. Napoje przyjmuje się po posiłku, nigdy w trakcie.

Najlepiej przygotowywać dania na parze, piec, dusić lub jeść produkty spożywcze na surowo. Trzeba bardzo dokładnie przeżuwać każdy kęs – wówczas zostanie łatwiej strawiony, a my unikniemy niestrawności. Warto unikać produktów pochodzących z dalekich krajów (prawdopodobnie zawierają konserwanty). Do przyprawiania potraw można używać soli morskiej bez jodu.

Diety gwiazd


Co można jeść na diecie makrobiotycznej?

Dieta makrobiotyczna Madonny zakłada spożywanie:

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

  • produktów z pełnych i nieoczyszczonych ziaren zbóż (kukurydzy, ryżu, pszenicy, żyta, owsa, prosa i jęczmienia), które powinny stanowić 50% codziennego jadłospisu,
  • warzyw z upraw ekologicznych (oprócz ziemniaków i pomidorów), które powinny stanowić 30% dziennego menu; najlepiej jeść rośliny w całości – na przykład zarówno korzeń, jak i łodygę pietruszki (zawierają witaminy, minerały i przeciwutleniacze, które gwarantują zdrowie, energię i atrakcyjną figurę),
  • owoców (świeżych i suszonych) i roślin strączkowych (ciecierzycy, zielonego grochu, soi) (stanowią 10% dziennej racji pokarmowej).

Raz w tygodniu można pozwolić sobie na ryby i owoce morza. Na diecie makrobiotycznej można przyjmować jedynie tłuszcze roślinne (1 łyżkę dziennie; tłuszcze zwierzęce są niedozwolone). Zalecane napoje to woda źródlana i studzienna, kawa zbożowa i herbata ziołowa.

Diety odchudzające


Czego nie wolno jeść na diecie makrobiotycznej?

Należy unikać jedzenia żywności przetworzonej, która nie zachowuje wartości odżywczych, na przykład produktów konserwowanych, aromatyzowanych i rafinowanych. Trzeba zrezygnować z mięsa, wędlin, jajek, cukru i produktów słodzonych, a także nabiału (masła, mleka i produktów mlecznych: jogurtów, śmietany). Zabronione jest spożywanie alkoholu, kawy, czarnej i mocnej herbaty, lemoniady i koktajli mlecznych. Nie wolno jeść również owoców tropikalnych (mango, arbuzów, bananów, granatu).

Przeciwwskazania do stosowania diety makrobiotycznej

Dieta makrobiotyczna nie jest wskazana dla kobiet w ciąży i w okresie menopauzalnym. Nie powinny jej stosować osoby ze stwierdzoną chorobą serca, osteoporozą, kamicą nerkową i nadczynnością tarczycy.

Dieta ta zakłada wyeliminowanie produktów pochodzenia zwierzęcego, co może prowadzić do niedoboru białka, żelaza, wapnia i witaminy B12. Skutkiem ubocznym stosowania diety makrobiotycznej może zatem być osłabienie organizmu i anemia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Gwiazdy:

Oczyszczający koktajl Gwyneth Paltrow 5 rzeczy, których warto nauczyć się od Cameron Diaz 30-30-40 - tajemnica diety Cindy Crawford Jakiej diecie i ćwiczeniom Sandra Bullock zawdzięcza zgrabną sylwetkę? Rihanna i nowe buty Ignite Disc Sleeve  Najnowsza kolekcja ubrań prosto od Beyonce Blisko Chmur Sylwii Trojanowskiej - recenzja Skakanie na skakance Anna Mucha – zmiana rozmiaru 38 na 34 „Wszystko z umiarem” – czyli przepis Anji Rubik na smukłą sylwetkę Sposób na szczupłą sylwetkę i wewnętrzną równowagę Agnieszki Maciąg Jak schudła Adele? Jak wypracować muskulaturę Batmana? Sekrety żołnierskiej sylwetki Brada Pitta Anna Lewandowska zachęca do aktywności i zdrowego odżywiania Seksowne krągłości Kim Kardashian - jak dba o figurę? Plan treningowy Sylvestra Stallone'a Jennifer Lopez wróciła do formy sprzed ciąży w 4 miesiące! Bradley Cooper jadł 8 tysięcy kalorii dziennie, żeby przygotować się do roli. Po dodatkowych kilogramach nie ma już śladu Na tej diecie Natalie Portman schudła 10 kilogramów w kilka tygodni Ma 70 lat i schudła 20 kilogramów. Jak tego dokonała? Miranda Kerr - seksbomba, która kocha aktywność fizyczną Anna Guzik zrzuciła kilkanaście kilogramów Chcesz mieć kaloryfer jak Leonardo DiCaprio?