Imbir najlepszy na ból mięśni

Imbir to składnik herbaty rozgrzewającej (stosowanej w walce z przeziębieniem) i komponent naparu, który pije się jako remedium na mdłości. Badania amerykańskiego naukowca dowiodły, że ta roślina ma jeszcze jedno zastosowanie: pomaga zmniejszyć ból powysiłkowy.

123RF

Właściwości imbiru

Korzeń imbiru jest znany w kręgach medycyny ludowej (głównie hinduskiej i chińskiej) od wieków. Stosuje się go jako lek na różne dolegliwości i schorzenia, m.in.:

  • chorobę przeziębieniową,
  • ból żołądka,
  • wzdęcia,
  • bóle miesiączkowe,
  • migrenę,
  • mdłości i nudności.

Ponadto dowiedziono, że imbir poprawia trawienie, usprawnia krążenie krwi, podnosi poziom koncentracji uwagi i minimalizuje obrzęki.

CO WARTO WIEDZIEĆ O BÓLU MIĘŚNI?

Rola imbiru w redukowaniu bólu mięśni

Okazuje się, że imbir pomaga osobom dbającym o zgrabną sylwetkę i dobrą kondycję fizyczną. Zazwyczaj wzrost częstotliwości ćwiczeń i związany z tym wysiłek skutkuje dolegliwościami bólowymi mięśni. Imbir skutecznie je redukuje.

Tezę tę potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych pod przewodnictwem Patricka O’Connora z Uniwersytetu Georgia z siedzibą Athens. Dwie grupy ochotników przez niespełna dwa tygodnie codziennie przyjmowały tabletki; część z nich zażywała pastylki zawierające 2 gramy imbiru (w postaci surowej lub uprzednio podgrzanego), część – placebo.

W drugiej połowie czasu trwania badania wolontariusze wykonali ćwiczenie z wykorzystaniem ciężarków. Zarówno przed treningiem (18 powtórzeń rozciągania zginacza łokciowego nadgarstka), jak i po nim oceniono zasięg ruchu, siłę ręki, obecność stanu zapalnego, a także poziom odczuwanego bólu. Wyniki tego eksperymentu dowiodły, że ochotnicy, którzy codziennie przyjmowali imbir (niezależnie od jego postaci; wcześniej podejrzewano, że poddanie imbiru obróbce cieplnej może wzmocnić efekt przeciwbólowy), odczuwali ból o natężeniu o ¼ mniejszym niż osoby, które zażywały jedynie placebo.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Oznacza to, że imbir powstrzymuje ból powysiłkowy. Miłośnicy intensywnych treningów powinni zatem wzbogacić codzienne posiłki o korzeń imbiru (lub kapsułki z 5% wyciągiem z tej rośliny), aby zapobiec zakwasom.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?

Popularne w tym tygodniu:

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka Uprawianie seksu spowalnia proces starzenia Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Kocha czekoladę, nie stroni od alkoholu. Oto dlaczego zachowuje perfekcyjną sylwetkę Instagramowy Fitness