Fioletowy chleb - nowe super food

Na pierwszy rzut oka nie wygląda ani apetycznie, ani zdrowo, ale fioletowy chleb to bomba wartości odżywczych. Chcecie spróbować?

Facebook.pl

Niebo w gębie: kromka ciepłego, chrupiącego i pachnącego piecem chleba pszennego. Ilu z was lubi go dodatkowo posmarować masłem? Pyszne, prawda? W ostatnich latach jednak coraz więcej mówi się o zgubnym wpływie białego pieczywa na nasze zdrowie.

Okazuje się, że choć ciepły, chrupiący chleb smak ma nieziemski, to zupełnie inaczej wygląda kwestia zdrowotna. Dlaczego? Chleb pszenny posiada wysoki indeks glikemiczny. Oznacza to, że zawartość cukru szybko dostaje się do krwioobiegu i powoduje nagły i silny wzrost jego poziomu. Dlatego też często nie mogą go jeść osoby chore na cukrzycę.

Chleb pszenny nie nadaje się też dla osób, które chcą zrzucić kilka kilogramów. Dokładnie z tych samych powodów. Jeśli dodamy do tego wpływ glutenu, to mamy gotową mieszankę wybuchową.

Białe pieczywo jest jednak pyszne i czasami aż żal odmówić sobie choć jednej jego kromki. Z tym problemem postanowili zmierzyć się naukowcy z Singapuru.

Profesor Zhou Weibiao stworzył chleb pszenny, ale pełen antocyjanów, czyli substancji pochodzenia roślinnego, które mają właściwości antynowotworowe i nie podwyższają poziomu cukru we krwi. Co najważniejsze jednak – reagują z enzymami, które rozkładają skrobię.

Prof. Zhou Weibiao wyekstrahował antocyjany z czarnego ryżu i dodał je go mieszanki mąki, wody i drożdży. To właśnie dzięki nim chleb otrzymał ciekawą, fioletową barwę. Przede wszystkim jednak, posiadł właściwości, które pomagają spowolnić proces trawienia i uwalniania energii o 20 procent.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Co więcej, podczas pieczenia zachowało się aż 80 procent cennych właściwości antocyjanów.

To właśnie dlatego fioletowy chleb został uznany nowym superfood. To taka sama ilość kalorii, co chleb zwykły – ponieważ zawiera skrobię pszenną. Kluczową sprawą jest tutaj jednak spowalnianie uwalniania energii. Oznacza to, że ta sama ilość kalorii pozwoli nam korzystać ze swojej energii dłużej. A to sprawia, że nie będziemy musieli spożywać dodatkowej ich porcji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki?

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery