Ryż - praktyczna roślina, która pomaga schudnąć

Ryż zapewnia pożywienie aż 1/3 ludzkości! Jest to produkt bardzo praktyczny, mający cały wachlarz zastosowań. Syci i dodaje energii, a do tego pomaga schudnąć.

123RF

W ryżu znajdują się spore pokłady witaminy A, B, D i E, jak również wiele w nim przeciwutleniaczy. Ryż to ponadto doskonałe źródło błonnika, który pęczniej w żołądku i daje uczucie sytości. To powód, dla którego jest polecany osobom będącym na diecie.

Ale to nie wszystkie skarby odżywcze, jakie kryje w sobie ryż. Na uwagę zasługują zawarte w nim pierwiastki – potas, cynk i żelazo. Jedzenie ryżu wzmacnia zatem odporność, redukuje poziom histaminy, ale i obniża ciśnienie krwi i zapobiega biegunce. Dodaje energii, a przy tym jest smaczny, i co najważniejsze dla osób na diecie – ma mało kalorii.

Rodzaje ryżu

Ryż występuje w wielu odmianach. Najczęściej sięgamy po ryż biały, najzdrowszy jednak jest ryż brązowy. Zawiera kwas fitynowy, który posiada zdolność usuwania toksyn z naszego organizmu. W brązowym ryżu znajdują się spore podkłady witamin, minerałów i białka.

Inne rodzaje ryżu to:

  • Ryż czerwony – włączenie go do diety pozwala zredukować ryzyko zachorowania na chorobę nowotworową i zapobiega chorobom krążenia, a wszystko z przyczyną obecności w nim wielu mikroelementów i witamin.
  • Ryż czarny – jego spożywanie dobrze wpływa na wzrok i pamięć.
  • Ryż żółty – w smaku jest słodki, ma kleistą konsystencję. Szukać go należy w sklepach ze zdrową żywnością. Bardzo popularny w Azji.

Ryż można przygotować na wiele różnych sposobów. Dobrze smakuje zarówno na słono, jak i na słodko. Jeśli dbasz o zgrabną sylwetkę, wprowadź ryż do swojej codziennej diety.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przyspiesz swój metabolizm po zimie Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Śniadanie Fit desery - proteinowe smoothie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Pięć herbat ułatwiających odchudzanie Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Bezpieczne oszukiwanie na diecie Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Błonnik witalny - sprzymierzeniec odchudzania

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Deser wspomagający odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie.