Ryż - praktyczna roślina, która pomaga schudnąć

Ryż zapewnia pożywienie aż 1/3 ludzkości! Jest to produkt bardzo praktyczny, mający cały wachlarz zastosowań. Syci i dodaje energii, a do tego pomaga schudnąć.

123RF

W ryżu znajdują się spore pokłady witaminy A, B, D i E, jak również wiele w nim przeciwutleniaczy. Ryż to ponadto doskonałe źródło błonnika, który pęczniej w żołądku i daje uczucie sytości. To powód, dla którego jest polecany osobom będącym na diecie.

Ale to nie wszystkie skarby odżywcze, jakie kryje w sobie ryż. Na uwagę zasługują zawarte w nim pierwiastki – potas, cynk i żelazo. Jedzenie ryżu wzmacnia zatem odporność, redukuje poziom histaminy, ale i obniża ciśnienie krwi i zapobiega biegunce. Dodaje energii, a przy tym jest smaczny, i co najważniejsze dla osób na diecie – ma mało kalorii.

Rodzaje ryżu

Ryż występuje w wielu odmianach. Najczęściej sięgamy po ryż biały, najzdrowszy jednak jest ryż brązowy. Zawiera kwas fitynowy, który posiada zdolność usuwania toksyn z naszego organizmu. W brązowym ryżu znajdują się spore podkłady witamin, minerałów i białka.

Inne rodzaje ryżu to:

  • Ryż czerwony – włączenie go do diety pozwala zredukować ryzyko zachorowania na chorobę nowotworową i zapobiega chorobom krążenia, a wszystko z przyczyną obecności w nim wielu mikroelementów i witamin.
  • Ryż czarny – jego spożywanie dobrze wpływa na wzrok i pamięć.
  • Ryż żółty – w smaku jest słodki, ma kleistą konsystencję. Szukać go należy w sklepach ze zdrową żywnością. Bardzo popularny w Azji.

Ryż można przygotować na wiele różnych sposobów. Dobrze smakuje zarówno na słono, jak i na słodko. Jeśli dbasz o zgrabną sylwetkę, wprowadź ryż do swojej codziennej diety.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przyspiesz swój metabolizm po zimie Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Śniadanie Fit desery - proteinowe smoothie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Pięć herbat ułatwiających odchudzanie Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch Proste ciasto z burakami Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka Tiramisu dietetyczne