Odchudzone fast-foody

Fast-foody nie są zdrowe, a ponadto zazwyczaj to bomba kaloryczna. Szczególnie kiedy jesteśmy na diecie powinniśmy całkowicie wyeliminować je z menu, albo chociaż znacznie ograniczyć. Mamy też lepsze rozwiązanie: przygotujmy zdrowego fast fooda w wersji light, sami.

Kurczak w panierce w wersji fit

Myśl o chrupiących skrzydełkach bądź udkach z kurczaka potrafi zagiąć nawet najbardziej wytrwałą osobę na diecie. Ale zamiast mieć później wyrzuty sumienia, przygotujmy odchudzoną wersję tego produktu. Jak to zrobić? Kawałki kurczaka namocz w maślance, co sprawi, że będą miękkie, następnie odsącz je i posyp przyprawami.

Pamiętaj, aby przy wyborze dodatków zwrócić uwagę na to, czy mix przypraw nie zawiera glutaminianu sodu. Lepiej przygotować własną mieszankę na bazie słodkiej papryki, curry, pieprzu ziołowego, czosnku, imbiru i bazylii lub oregano.

Najpierw zamocz kurczaka w białku jajka, następnie obtocz w przygotowanej panierce i smaż na łyżce oleju rzepakowego na teflonie, bądź włóż na 20 min do rozgrzanego piekarnika.

Dietetyczna pizza

Zapraszasz znajomych do domu, wiesz, że z chęcią zjedliby pizzę, ale akurat jesteś na diecie? Zaskocz ich odchudzoną wersją tego dania. Wystarczy, że zrezygnujesz z mąki pszennej i spód wykonasz z tortilli, pełnoziarnistego ciasta, jak do calzone lub ciasta z otrąb, płatków owsianych, jajek, kefiru i proszku do pieczenia. Na wierzch ułóż chudą wołowinę, ricottę oraz grillowane warzywa.

Nietucząca lasagne

Lasagne to smaczne, ale ciężkie i dość kaloryczne danie. Dlatego zwykłe płaty makaronowe zastąp pełnoziarnistym makaronem, a farsz przygotuj z chudej wołowiny i sosu wykonanego z pomidorów z puszki, oregano, soli, pieprzu i czosnku. Całość udekoruj mozzarellą.

Hamburger fit

Hamburger w odchudzonej wersji w smaku niemal nie różni się od tego tradycyjnego, a nawet jest lepszy – kiedy raz go spróbujesz, to nie będziesz miał już ochoty na ociekającą tłuszczem kanapkę z budki. Po pierwsze zwykłą bułkę pszenną zastąp bułką razową z ziarnami. Przygotuj chudą mieloną wieprzowinę, wymieszaj ją ze szczyptą soli i większą ilością pieprz oraz drobno posiekaną cebulą i korniszonem.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Uformuj z tego okrągły, cienki kotlet. Upiecz w piekarniku z opcją grillowania bądź usmaż na patelni teflonowej. Kiedy kotlet będzie już gotowy, włóż go w bułkę wraz z liściem sałaty, cebulą i pomidorem. Jeśli lubisz sos czosnkowy, przygotuj go na bazie jogurtu naturalnego – wystarczy, że dodasz do niego utarty czosnek i suszoną bazylię.

Frytki z selera

Zamiast tłustych frytek z ziemniaka, przygotuj dietetyczne frytki z selera. Potrzebujesz tylko kilku składników, oprócz oczywiście głównego warzywa, będą to przyprawy: curry, bazylia, oregano, słodka papryka i sól. Obierz selera i pokrój go w słupki. Jeśli lubisz chrupiącą skórę, skrop je delikatnie oliwą, ale jeśli chcesz uniknąć każdej zbędnej kalorii, to pomiń ten etap.

Do miski wrzuć pokrojony seler i obsyp go przyprawami każdą sztukę. Odstaw do lodówki na godzinę, aby seler nasiąknął smakiem. Po tym czasie można już piec frytki: wyłóż blachę papierem i włóż do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, na 25–30 minut.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? 6 przekąsek poniżej 250 kcal – przygotuj dietetyczny poczęstunek dla swoich gości Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Sposób jedzenia zdradza twoją osobowość Jedzenie, które uzależnia Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem