Co pić zamiast kawy żeby dodać sobie energii?

Wielu z nas rozpoczyna dzień od filiżanki kawy, a później, w ciągu dnia pije kolejną, aby dodać sobie energii. I chociaż rzeczywiście kofeina pobudza, to warto ograniczyć jej spożycie i zastąpić ją zdrowymi napojami i sokami, które dodadzą nam energii, zwiększą koncentrację i przyśpieszą metabolizm.

123RF

  • Woda z cytryną

Zaraz po przebudzeniu, jeszcze przed śniadaniem, wypij szklankę wody z cytryną. To świetna alternatywa dla porannej kawy – nie tylko dostarcza naszemu organizmowi cennych mikroelementów, ale także pobudza i poprawia metabolizm. Zakwaszona woda działa dobrze na drogi moczowe. To także sprawdzony sposób na detoks.

  • Lemoniada imbirowa

Imbir poprawia krążenie i ukrwienie mózgu, dzięki czemu usprawnia koncentrację i ułatwia skupienie. Ponadto roślina ta działa przeciwzapalnie i przyśpiesza trawienie. Napój imbirowy jest prosty w przygotowaniu – gotuj korzeń imbiru przez 10 minut, dodaj do niego łyżeczkę miodu i sok z cytryny. Gotowy napój możemy przelać do kubka termicznego i popijać go w ciągu dnia.

  • Kompot z suszonych śliwek

Mimo iż śliwki suszone są bardziej kaloryczne od świeżych, to zawierają więcej błonnika i witaminy A. Dlatego jeśli nagle dopada cię głód, wypisz szklankę kompotu z suszu. Zawarte w nim pektyny dadzą uczucie sytości, ponadto śliwki przyśpieszają metabolizm i poprawiają trawienie.

  • Masala chai

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Przygotowanie pysznej, energetyzującej, indyjskiej herbaty, wymaga niewiele czasu, a napój ten doskonale rozgrzewa, przyśpiesza trawienie, łagodzi stres i wzmacnia naszą odporność. Możesz kupić gotową herbatę masala chia, ale również w prosty sposób przygotujesz ją samemu. Jeśli lubisz bawarkę, dodaj do herbaty odtłuszczone mleko.

  • Herbata miętowa

Herbata z mięty nie tylko złagodzi nasze problemy trawienne, ale także ma właściwości pobudzające i neutralizuje uczucie zmęczenia. Wypita po obiedzie, przyśpieszy jego trawienie. Poza tym doda nam energii na resztę dnia.

  • Zielony koktajl

Do blendera wrzuć garść szpinaku i jarmużu wraz z bananem i borówkami. Dodaj łyżkę siemienia lnianego i olej kokosowy. Taki drink dostarczy ci dużo witamin i składników mineralnych, poza tym to idealny sposób na przemycenie do naszej diety takich produktów, które oddzielnie niekoniecznie nam smakują. Zielony koktajl to doskonała propozycja na drugie śniadanie.

  • Sok z granatu

W starożytnej medycynie chińskiej, granat uznawany był za symbol długowieczności. Owoc ten to bogactwo antyoksydantów, które spowalniają proces starzenia się komórek i redukują złogi cholesterolowe. Ponadto sok z granatu pobudza produkcję kolagenu i elastyny, które wpływają na jędrność skóry. Owoc ten jest także doskonałym afrodyzjakiem, ponadto łagodzi objawy menopauzy u kobiet, a mężczyzn chroni przed impotencją.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Marchewkowy serniczek Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Smaczne i odchudzające przekąski 4 przepisy, które sprawią, że pokochasz warzywa strączkowe Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Kilka rad jak radzić sobie z zakwaszeniem organizmu 5 propozycji na zdrowe i dietetyczne ciasteczka Zdrowe kanapki z awokado Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery