Co pić zamiast kawy żeby dodać sobie energii?

Wielu z nas rozpoczyna dzień od filiżanki kawy, a później, w ciągu dnia pije kolejną, aby dodać sobie energii. I chociaż rzeczywiście kofeina pobudza, to warto ograniczyć jej spożycie i zastąpić ją zdrowymi napojami i sokami, które dodadzą nam energii, zwiększą koncentrację i przyśpieszą metabolizm.

123RF

  • Woda z cytryną

Zaraz po przebudzeniu, jeszcze przed śniadaniem, wypij szklankę wody z cytryną. To świetna alternatywa dla porannej kawy – nie tylko dostarcza naszemu organizmowi cennych mikroelementów, ale także pobudza i poprawia metabolizm. Zakwaszona woda działa dobrze na drogi moczowe. To także sprawdzony sposób na detoks.

  • Lemoniada imbirowa

Imbir poprawia krążenie i ukrwienie mózgu, dzięki czemu usprawnia koncentrację i ułatwia skupienie. Ponadto roślina ta działa przeciwzapalnie i przyśpiesza trawienie. Napój imbirowy jest prosty w przygotowaniu – gotuj korzeń imbiru przez 10 minut, dodaj do niego łyżeczkę miodu i sok z cytryny. Gotowy napój możemy przelać do kubka termicznego i popijać go w ciągu dnia.

  • Kompot z suszonych śliwek

Mimo iż śliwki suszone są bardziej kaloryczne od świeżych, to zawierają więcej błonnika i witaminy A. Dlatego jeśli nagle dopada cię głód, wypisz szklankę kompotu z suszu. Zawarte w nim pektyny dadzą uczucie sytości, ponadto śliwki przyśpieszają metabolizm i poprawiają trawienie.

  • Masala chai

Przygotowanie pysznej, energetyzującej, indyjskiej herbaty, wymaga niewiele czasu, a napój ten doskonale rozgrzewa, przyśpiesza trawienie, łagodzi stres i wzmacnia naszą odporność. Możesz kupić gotową herbatę masala chia, ale również w prosty sposób przygotujesz ją samemu. Jeśli lubisz bawarkę, dodaj do herbaty odtłuszczone mleko.

  • Herbata miętowa

Herbata z mięty nie tylko złagodzi nasze problemy trawienne, ale także ma właściwości pobudzające i neutralizuje uczucie zmęczenia. Wypita po obiedzie, przyśpieszy jego trawienie. Poza tym doda nam energii na resztę dnia.

  • Zielony koktajl

Do blendera wrzuć garść szpinaku i jarmużu wraz z bananem i borówkami. Dodaj łyżkę siemienia lnianego i olej kokosowy. Taki drink dostarczy ci dużo witamin i składników mineralnych, poza tym to idealny sposób na przemycenie do naszej diety takich produktów, które oddzielnie niekoniecznie nam smakują. Zielony koktajl to doskonała propozycja na drugie śniadanie.

  • Sok z granatu

W starożytnej medycynie chińskiej, granat uznawany był za symbol długowieczności. Owoc ten to bogactwo antyoksydantów, które spowalniają proces starzenia się komórek i redukują złogi cholesterolowe. Ponadto sok z granatu pobudza produkcję kolagenu i elastyny, które wpływają na jędrność skóry. Owoc ten jest także doskonałym afrodyzjakiem, ponadto łagodzi objawy menopauzy u kobiet, a mężczyzn chroni przed impotencją.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Bananowy chleb Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Daktylowa tarta z kremem kokosowym Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Przepis na zdrowy sernik bez sera