Co pić zamiast kawy żeby dodać sobie energii?

Wielu z nas rozpoczyna dzień od filiżanki kawy, a później, w ciągu dnia pije kolejną, aby dodać sobie energii. I chociaż rzeczywiście kofeina pobudza, to warto ograniczyć jej spożycie i zastąpić ją zdrowymi napojami i sokami, które dodadzą nam energii, zwiększą koncentrację i przyśpieszą metabolizm.

123RF

  • Woda z cytryną

Zaraz po przebudzeniu, jeszcze przed śniadaniem, wypij szklankę wody z cytryną. To świetna alternatywa dla porannej kawy – nie tylko dostarcza naszemu organizmowi cennych mikroelementów, ale także pobudza i poprawia metabolizm. Zakwaszona woda działa dobrze na drogi moczowe. To także sprawdzony sposób na detoks.

  • Lemoniada imbirowa

Imbir poprawia krążenie i ukrwienie mózgu, dzięki czemu usprawnia koncentrację i ułatwia skupienie. Ponadto roślina ta działa przeciwzapalnie i przyśpiesza trawienie. Napój imbirowy jest prosty w przygotowaniu – gotuj korzeń imbiru przez 10 minut, dodaj do niego łyżeczkę miodu i sok z cytryny. Gotowy napój możemy przelać do kubka termicznego i popijać go w ciągu dnia.

  • Kompot z suszonych śliwek

Mimo iż śliwki suszone są bardziej kaloryczne od świeżych, to zawierają więcej błonnika i witaminy A. Dlatego jeśli nagle dopada cię głód, wypisz szklankę kompotu z suszu. Zawarte w nim pektyny dadzą uczucie sytości, ponadto śliwki przyśpieszają metabolizm i poprawiają trawienie.

  • Masala chai

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Przygotowanie pysznej, energetyzującej, indyjskiej herbaty, wymaga niewiele czasu, a napój ten doskonale rozgrzewa, przyśpiesza trawienie, łagodzi stres i wzmacnia naszą odporność. Możesz kupić gotową herbatę masala chia, ale również w prosty sposób przygotujesz ją samemu. Jeśli lubisz bawarkę, dodaj do herbaty odtłuszczone mleko.

  • Herbata miętowa

Herbata z mięty nie tylko złagodzi nasze problemy trawienne, ale także ma właściwości pobudzające i neutralizuje uczucie zmęczenia. Wypita po obiedzie, przyśpieszy jego trawienie. Poza tym doda nam energii na resztę dnia.

  • Zielony koktajl

Do blendera wrzuć garść szpinaku i jarmużu wraz z bananem i borówkami. Dodaj łyżkę siemienia lnianego i olej kokosowy. Taki drink dostarczy ci dużo witamin i składników mineralnych, poza tym to idealny sposób na przemycenie do naszej diety takich produktów, które oddzielnie niekoniecznie nam smakują. Zielony koktajl to doskonała propozycja na drugie śniadanie.

  • Sok z granatu

W starożytnej medycynie chińskiej, granat uznawany był za symbol długowieczności. Owoc ten to bogactwo antyoksydantów, które spowalniają proces starzenia się komórek i redukują złogi cholesterolowe. Ponadto sok z granatu pobudza produkcję kolagenu i elastyny, które wpływają na jędrność skóry. Owoc ten jest także doskonałym afrodyzjakiem, ponadto łagodzi objawy menopauzy u kobiet, a mężczyzn chroni przed impotencją.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Fit babka Trzymaj linię na Wielkanoc Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Fit Wielkanoc: przepis na majonez z serka wiejskiego Ciasteczka owsiane Co na deser może zjeść sportowiec? 5 fit śniadań z płatków owsianych Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Co jeść przed i po treningu? Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal 6 przepisów na odchudzające sałatki Jakie węglowodany jeść na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Brownie z batatem i rodzynkami Pomysły na zdrowe bezmięsne obiady Desery z kaszy jaglanej Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Przepis na dietetyczny żurek