4 odchudzające triki, bardziej pomocne niż "jedz mniej i ćwicz więcej”

Dieta i ćwiczenia to podstawa procesu odchudzania. Ale czasem, mimo iż spożywamy mniej kalorii i dzielnie ćwiczymy na siłowni, nie osiągamy pożądanych efektów. Dlaczego tak się dzieje? Być może popełniamy pewne błędy, które blokują proces spalania tkanki tłuszczowej.

123RF

Chociaż dieta i ćwiczenia są kluczem do osiągnięcia wymarzonej sylwetki, czasami zasada „jedz mnie i ćwicz więcej” nie wystarcza. Aby osiągać lepsze efekty i przyśpieszyć chudnięcie, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Przed przystąpieniem do odchudzania, warto przygotować sobie plan działania. Nie zakładaj, że szybko osiągniesz upragniony cel, ale rozłóż odchudzanie w czasie. Zacznij od małych kroków, czasem już odstawienie cukru i soli sprawia, że zmienia nam się smak i zaczynają nam smakować produkty, których dotąd nie jadaliśmy. Słuchaj swojego ciała – to, że twoja znajoma schudła na danej diecie, nie oznacza, że i dla ciebie będzie odpowiednia. Czasem potrzeba nawet kilku prób, by odnaleźć najskuteczniejszy dla siebie sposób na odchudzanie, który nie będzie groźny dla naszego zdrowia.

Czy zauważyłeś, że kiedy czujesz się wyczerpany, stajesz się bardziej głodny niż zwykle? W momencie gdy jesteś niewyspany, twój apetyt rośnie. Dzieje się tak dlatego, że brak snu powoduje aktywację hormonów, które odpowiadają za uczucie głodu i sytości, a więc lektynę, która produkowana jest w komórkach tłuszczowych, a jej wysoki poziom produkuje brak apetytu oraz grelinę, produkowaną w żołądku – wydziela się ona głównie, kiedy jesteśmy głodni i wywołuje wzrost apetytu.

Podczas odchudzania, wspomagamy dietę ćwiczeniami fizycznymi, ale zdarza się, że zwyczajnie tego… nie lubimy! To sprawia, że trening nie jest dla nas przyjemnością, a złem koniecznym. Przez to szybciej się zniechęcamy, ponieważ trudno ćwiczyć z pasją, jeśli nie czujemy po tym satysfakcji.

Zastanów się, jaką formę aktywności lubisz najbardziej? Nie musisz od początku diety ćwiczyć cardio czy HIIT, które rzeczywiście powodują najszybszą redukcję tkanki tłuszczowej. Ale są to dość wymagające ćwiczenia, które szybko wykańczają początkujących dietowiczów. Zacznij od długich spacerów, zamiast samochodem, pojedź do pracy na rowerze, tańcz lub poszukaj w internecie prostych ćwiczeń gimnastycznych, które zainspirują cię do ułożenia własnego planu treningowego. Z czasem, kiedy już się rozruszasz, będziesz mógł przejść do bardziej wymagających ćwiczeń.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Ktoś, kto dopiero zaczyna przygodę z odchudzaniem często jest zdania, że po prostu trzeba będzie się umartwiać i jeść „bezsmakowe” potrawy. Oczywiście, warto wiedzieć jakie produkty spożywcze zawierają wartościowe składniki odżywcze i które sprzyjają odchudzaniu, jednak warto puścić wodze fantazji i nieco urozmaicić codzienne menu. Jeśli coś zwyczajnie ci niesmakuje, możesz być pewien, że szybko porzucisz dietę i wrócisz do starych nawyków. Czasem prosty w przygotowaniu sos, czy nowa mieszanka przypraw lub ziół, nada naszej potrawie niepowtarzalnego charakteru.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Śniadanie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Pięć herbat ułatwiających odchudzanie Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa?

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Odchudzający koktajl z selera 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi