5 sposobów na przyrost masy ciała, w zdrowy sposób

Skoro właśnie to czytasz, to pewnie interesujesz się zdrowym odżywianiem. O ile osoby odchudzające się wiedzą, że aby stracić na wadze trzeba zdrowo się odżywiać, o tyle ci, którzy chcą przytyć, stosują analogicznie odwrotną zasadę sądząc, że to najprostszy sposób na przybranie dodatkowych kilogramów. Niestety, takimi praktykami można tylko sobie zaszkodzić.

123RF

Wiele osób walczy z dodatkowymi kilogramami, w końcu otyłość to nie tylko problem estetyczny, ale przede wszystkim zdrowotny. Ale nie każdy musi się odchudzać, a wręcz potrzebuje przybrać na wadze. Odżywianie się fast-foodami, jedzenie słodyczy i picie słodkich napoi gazowanych, to jednak nie są zdrowe sposoby na przytycie.

Stare przysłowie „jesteś tym, co jesz”, jest prawdą, bo składniki odżywcze z pożywienia stanowią surowiec który organizm wykorzystuje do budowy nowych komórek. Zatem ci, którzy jedzą dużo, ale byle co i myślą, że dzięki temu przytyją, bardzo szkodzą swojemu zdrowiu, ponieważ takie puste kalorie, nie pozwalają organizmowi prawidłowo pracować.

Oto 5 złotych zasad, jak przytyć w zdrowy sposób:

1. Jedz maksymalnie co 4 godziny

Twój organizm potrzebuje ciągłego dopływu energii, ponieważ jest jak silnik, który wciąż chodzi na wysokich obrotach (krew krąży, serce bije, mózg i mięśnie pracują). Jeśli pomijasz posiłki, to pozbywasz swojego organizmu paliwa. W rezultacie czerpie on energię z masy mięśniowej. Najlepszym sposobem na ochronę organizmu przed utratą tkanki, jest regularne spożywanie posiłków, co trzy, maksymalnie pięć godzin.

2. Jedz kilka rodzajów pożywienia w jednym daniu

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Dąż do tego, by w jednym posiłku pojawiały się składniki z co najmniej trzech grup żywnościowych. Co to oznacza w praktyce? Zamiast po prostu zjeść banana, przygotuj sobie tosty z masłem migdałowym i plastrami banana, a do tego szklankę chudego mleka np. sojowego. Bardziej zróżnicowane posiłki, dadzą organizmowi szersze spektrum składników odżywczych do pracy w ciągu dnia.

3. Jedz zdrowe i odżywcze dania

Praktycznym sposobem na to, aby jeść kalorycznie bez konieczności pochłaniania dużych ilości pokarmów, bądź uciekania się do śmieciowego jedzenia, jest wybór pokarmów, w których „spakowane” są węglowodany, białka i tłuszcze do małej porcji. Dobrym przykładem są suszone owoce. Dzięki usunięciu wody, kurczą się o ok. 75 proc., zatem kubek winogron zamienia się w ćwierć filiżanki rodzynek. Nim jednak sięgniesz po suszone owoce, upewnij się, że są bez dodatku cukru i konserwantów.

4. Pij odżywcze koktaje

Dobrze, ale co zrobić kiedy naprawdę nie chce nam się jeść i nie mamy ochoty ani na danie, ani nawet na małą przekąskę? Dobrym rozwiązaniem są odżywcze koktaje. No właśnie, wielu z nas pomija przy diecie fakt, że i to co pijemy, dostarcza nam kalorii… Dlatego też jeśli chcesz przybrać na wadze, dużo pij, ale unikaj gazowanych napojów, które oprócz cukrów i konserwantów nic naszemu organizmowi nie dostarczają. Wybieraj 100 proc. soki owocowe, ekologiczne, odtłuszczone mleko lub przetwory mleczne i przygotowuj koktaje, dodając do nich np. kiełki pszenicy, masło orzechowe czy białko w proszku.

5. Jedz przed snem

Przekąski tuż przed snem zapewnią świeży dopływ składników odżywczych, które będą mogły magazynować się w organizmie w czasie snu. To wtedy zresztą zachodzi w naszym ciele wiele ważnych procesów, a przede wszystkim następuje regeneracja organizmu. To czas na budowę mięśni i tkanki tłuszczowej. Dlatego też przed snem możesz pozwolić sobie na sałatkę warzywną z dodatkiem piersi kurczaka. Pamiętaj jedynie, aby na noc unikać tłustych potraw, które niepotrzebnie obciążą wątrobę.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej)

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery