Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej)

Szybki posiłek kojarzy się zazwyczaj ze śmieciowym jedzeniem. Wchodzimy do restauracji, czekamy 10 minut i już mamy ciepłego, ociekającego tłuszczem hamburgera z frytkami. Przygotowanie zdrowego jedzenia wymaga czasu i uwagi – a na to nie zawsze możemy sobie pozwolić. A może spróbujemy połączyć to co zdrowe z szybkim przygotowaniem?

Shutterstock

Ten artykuł ma 3 strony:

Na śniadanie

Owsiane placuszki z jagodami

Przygotowaniu stosu domowych pancakesów nie trwa długo. Placuszki są doskonałym źródłem białka i błonnika.

Składniki:

  • 50 g płatków owsianych błyskawicznych;
  • 100 g jogurtu (najlepiej gęstego) – może być naturalny grecki lub serek homogenizowany (naturalny lub jagodowy);
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 1 jajko;
  • opakowanie borówek;
  • dodatki do wyboru: ekstrakt waniliowy, cynamon, miód;
  • do smażenia: masło lub oliwa.

Wykonanie:
Jogurt, płatki, proszek do pieczenia i banana zblenduj na gładką masę. Rozpuść tłuszcz na patelni, potem wylewaj ciasto, formując niewielkie koła. Na każdy placuszek nałóż kilka borówek. Kiedy ciasto zarumieni się z jednej strony, przewróć na drugą.

Smażone tofu

Dostarcza podobną ilość białka jak tradycyjna jajecznica. Aby przyrządzić tofucznicę, będziemy potrzebować kilku składników i naprawdę niewiele czasu. Ta potrawa przypadnie do gustu nawet zagorzałym wielbicielom jajek.

Składniki:

  • kostka tofu;
  • przyprawy: pieprz, sól (najlepiej czarna), papryka, kurkuma (nada odpowiedni kolor potrawie) lub inne, według uznania;
  • szczypiorek;
  • ulubione warzywa – może być np. papryka, pomidor, cukinia.

Wykonanie:
Tofu wyjmij z opakowania i odlej z niego wodę. Rozpuść tłuszcz na patelni, a następnie dodaj rozkruszone tofu. Smaż na złocisty kolor. Następnie dodaj przyprawy i warzywa i smaż jeszcze przez chwilę.

Omlet w kubku

Przygotowanie takiego dania zajmuje około 3 minuty. Jajka są źródłem białka, a ponadto dostarczają witamin A, D, K, E i witamin z grupy B. Znajdziemy w nich żelazo, magnez, cynk, jod, selen, fosfor i potas.

Składniki:

  • 2 lub 3 jajka;
  • plasterek dobrej szynki pokrojony na mniejsze kawałeczki;
  • łyżka startego sera żółtego;
  • 1–2 łyżki pokrojonych w drobną kostkę warzyw (np. papryki lub pomidora);
  • przyprawy (pieprz, sól lub inne, według uznania);
  • oliwa z oliwek.

Wykonanie:
Kubek dokładnie wysmaruj oliwą. Następnie wbij do niego jajka i roztrzep je widelcem. Dodaj szynkę, ser, warzywa oraz przyprawy i wymieszaj wszystko. Wstaw kubek do mikrofalówki (powinna być ustawiona na wysoką temperaturę) na minutę. Ponownie wymieszaj zawartość kubka. Wstaw naczynie jeszcze na 45–60 sekund (aż zetną się jajka). Po wyjęciu kubka, możesz posypać danie odrobiną startego sera, przyprawami lub innymi ulubionymi dodatkami.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Najlepsze orzechy na utratę wagi

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Dietetyczny koktajl witaminowy Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!