Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej)

Szybki posiłek kojarzy się zazwyczaj ze śmieciowym jedzeniem. Wchodzimy do restauracji, czekamy 10 minut i już mamy ciepłego, ociekającego tłuszczem hamburgera z frytkami. Przygotowanie zdrowego jedzenia wymaga czasu i uwagi – a na to nie zawsze możemy sobie pozwolić. A może spróbujemy połączyć to co zdrowe z szybkim przygotowaniem?

Shutterstock

Ten artykuł ma 3 strony:

Na śniadanie

Owsiane placuszki z jagodami

Przygotowaniu stosu domowych pancakesów nie trwa długo. Placuszki są doskonałym źródłem białka i błonnika.

Składniki:

  • 50 g płatków owsianych błyskawicznych;
  • 100 g jogurtu (najlepiej gęstego) – może być naturalny grecki lub serek homogenizowany (naturalny lub jagodowy);
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 1 jajko;
  • opakowanie borówek;
  • dodatki do wyboru: ekstrakt waniliowy, cynamon, miód;
  • do smażenia: masło lub oliwa.

Wykonanie:
Jogurt, płatki, proszek do pieczenia i banana zblenduj na gładką masę. Rozpuść tłuszcz na patelni, potem wylewaj ciasto, formując niewielkie koła. Na każdy placuszek nałóż kilka borówek. Kiedy ciasto zarumieni się z jednej strony, przewróć na drugą.

Smażone tofu

Dostarcza podobną ilość białka jak tradycyjna jajecznica. Aby przyrządzić tofucznicę, będziemy potrzebować kilku składników i naprawdę niewiele czasu. Ta potrawa przypadnie do gustu nawet zagorzałym wielbicielom jajek.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Składniki:

  • kostka tofu;
  • przyprawy: pieprz, sól (najlepiej czarna), papryka, kurkuma (nada odpowiedni kolor potrawie) lub inne, według uznania;
  • szczypiorek;
  • ulubione warzywa – może być np. papryka, pomidor, cukinia.

Wykonanie:
Tofu wyjmij z opakowania i odlej z niego wodę. Rozpuść tłuszcz na patelni, a następnie dodaj rozkruszone tofu. Smaż na złocisty kolor. Następnie dodaj przyprawy i warzywa i smaż jeszcze przez chwilę.

Omlet w kubku

Przygotowanie takiego dania zajmuje około 3 minuty. Jajka są źródłem białka, a ponadto dostarczają witamin A, D, K, E i witamin z grupy B. Znajdziemy w nich żelazo, magnez, cynk, jod, selen, fosfor i potas.

Składniki:

  • 2 lub 3 jajka;
  • plasterek dobrej szynki pokrojony na mniejsze kawałeczki;
  • łyżka startego sera żółtego;
  • 1–2 łyżki pokrojonych w drobną kostkę warzyw (np. papryki lub pomidora);
  • przyprawy (pieprz, sól lub inne, według uznania);
  • oliwa z oliwek.

Wykonanie:
Kubek dokładnie wysmaruj oliwą. Następnie wbij do niego jajka i roztrzep je widelcem. Dodaj szynkę, ser, warzywa oraz przyprawy i wymieszaj wszystko. Wstaw kubek do mikrofalówki (powinna być ustawiona na wysoką temperaturę) na minutę. Ponownie wymieszaj zawartość kubka. Wstaw naczynie jeszcze na 45–60 sekund (aż zetną się jajka). Po wyjęciu kubka, możesz posypać danie odrobiną startego sera, przyprawami lub innymi ulubionymi dodatkami.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię FIT deser Bounty z kubeczka TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami FIT ptasie mleczko