Cynamon do kawy? Dlaczego nie!

Najczęstsze dodatki do kawy to cukier i mleko lub śmietanka. To jednak nie jest najlepszy wybór dla tych, którzy chcą dbać o zdrowie i piękną sylwetkę.

123RF

O wiele zdrowsze (i smaczniejsze!) będzie sięgnięcie po cynamon. Ta korzenna przyprawa słynie nie tylko z doskonałego aromatu, ale również z wielu właściwości prozdrowotnych. Udowodniono, że wystarczy pół łyżeczki cynamonu dziennie, by obniżyć poziom cukru we krwi oraz cholesterolu LDL. Jest to zatem przyprawa szczególnie polecana osobom z cukrzycą typu 2 i/ lub nadciśnieniem tętniczym.


Cynamon znany jest ludzkości od wieków. Przyprawy tej używano już w starożytności i do dzisiaj stanowi ona podstawę medycyny naturalnej.


Wpływ cynamonu na zdrowie

Cynamon ma działanie antygrzybiczne i antybakteryjne, wzmacnia ponadto układ odpornościowy.

Pomaga również zminimalizować ból stawów, jak również zmniejszyć dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym (PMS). Wzmacnia apetyt i poprawia trawienie.

Przyprawa ta pozytywnie wpływa również na zdolności intelektualne mózgu.

Alergia na cynamon

Do kawy cynamon powinni z rozwagą dodawać alergicy, jest to bowiem przyprawa silnie uczulająca. Może wywołać miejscowe podrażnienie, m.in. zaczerwienienie skóry. Unikać jej powinny również osoby z chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy.

Jeśli dbasz o szczupłą sylwetkę, najlepiej jest zrezygnować z picia kawy z dodatkiem cukru. Stosowanie słodzików również nie jest wskazane. Kaloryczna jest ponadto śmietanka. Jeśli więc smak "czystej" czarnej kawy nie należy do twoich ulubionych, wzbogać go cynamonem. Korzyści smakowe i prozdrowotne gwarantowane!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Najlepsze orzechy na utratę wagi

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Dietetyczny koktajl witaminowy Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!