Dietetyczne owoce

Owoce na diecie to podstawa. Są jednak takie, które zawierają spore ilości cukru i na odchudzanie raczej się nie nadają. Na szczęście istnieją też owoce, które są sprzymierzeńcami utraty wagi.

Dlaczego? Ponieważ zawierają małe ilości cukru, który niespalony odkłada się w postaci tanki tłuszczowej. Jakie to owoce? Najmniej cukru zawierają: rabarbar, limonka, maliny, jeżyny i żurawina. Pamiętaj, by włączyć je do diety!

Limonka

To tylko 2 procent cukru. Reszta owocu to woda. Owoc ten zawiera mnóstwo witaminy C. Jest też źródłem wapnia, który wzmacnia kości, potasu i fosforu. Zawiera tylko 30 kcal, jest więc doskonałym owocem do stosowania na diecie.

Rabarbar

Wiosenny owoc, choć na owoc nie wygląda. W jego zielono-czerwonych łodygach znajduje się ogrom błonnika, kwasu foliowego oraz witamin A, C, E. Nie należy z nim jednak przesadzać – zawiera niekorzystny dla organizmu kwas szczawiowy.

Maliny

Słodkie i pyszne, na dietę idealne. Maliny zawierają tylko 4 procent cukrów. Można je wykorzystywać do przygotowania pysznych i zdrowych koktajli lub shake'ów. Maliny posiadają też ogromne ilości błonnika. Stanowi on w nich aż 7 procent.

100 gram malin to 29 kcal i 6,7 g błonnika,1,3 g białka oraz 0,3 g tłuszczu.

Żurawina

Nie ma zbyt wielu fanów, zapewne ze względu na swoją cierpkość. Żurawina jest jednak niesamowitym owocem. Tak jaj jej koleżanki maliny, posiada dużą ilość błonnika i tylko 4 procent cukru. Do tego oczyszcza nerki i zawiera mnóstwo witaminy C.

Jeżyny

Z kolei 5 procent cukru mają jeżyny. Do są cennym źródłem błonnika pokarmowego, a jego zawartość oznacza, że cukier zawarty w tych owocach przedostaje się do krwi dużo wolniej. Z tego powodu też jeżyny, maliny i żurawina są polecane osobom chorym na cukrzycę.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Zbliża się wiosna. Już niedługo na sklepowych półkach i stoiskach na targach pojawią się świeże owoce. Nie wahajmy się korzystać z ich dobrodziejstwa.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Błonnik witalny - sprzymierzeniec odchudzania

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu Żółty shot na lepsze trawienie Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Chlorella – multiwitamina natury Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety