Jakie ryby jeść podczas odchudzania?

Ryby i owoce morza powinny być częścią zdrowej diety każdego – co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Problemy pojawiają się, kiedy próbujemy wybrać rybę. Jakie gatunki sprawdzą się podczas odchudzania? Oto krótki przewodnik po najlepszych rybach dla osób na diecie.

Halibut

Halibut to tłusta ryba morska, ale mimo to należy do najmniej kalorycznych – w 100 gramach jest około 90 kalorii. Jak to możliwe? Jest źródłem zdrowych kwasów omega-3, których potrzebuje organizm do prawidłowego funkcjonowania. Mięso ryby jest pełne białka, witamin oraz związków mineralnych, takich jak potas, fosfor czy magnez. Dzięki temu idealnie nadaje się dla osób odchudzających się, których dieta powinna być bogata w proteiny i zdrowe tłuszcze. Aby zachować jak najwięcej wartości odżywczych, rybę najlepiej piec, grillować lub gotować na parze.

Łosoś

W diecie odchudzającej powinno być miejsce na łososia – zarówno surowego, jak i wędzonego. Chociaż mięso jest bogate w tłuszcze i bardziej kaloryczne niż innych ryb (w 100 gramach ok. 180 kalorii), to jest polecane dla osób, które próbują zrzucić zbędne kilogramy. Dlaczego? Wiele badań naukowcy potwierdziło, że to właśnie obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych pomaga w walce o piękną sylwetkę. Podczas zakupów warto wybierać dzikiego łososia, który zawiera więcej korzystnych składników niż hodowlany.

Tuńczyk

Tani, smaczny i pożywny – tuńczyk w puszce ma same zalety! Ryba jest idealna dla osób, którym zależy na tym, by żywność była bogata w białko i uboga w tłuszcz. Oczywiście świeży tuńczyk ma więcej prozdrowotnych substancji niż puszkowany, ale ze względów praktycznych można sięgnąć po wersję w konserwie. Wybierając tuńczyka sięgaj po rybę w wodzie lub lekkiej zalewie zamiast w oleju. Można go dodawać do sałatek, kanapek, makaronu.

Dorsz

Dorsz to jedna z najpopularniejszych ryb. Nic dziwnego – jest smaczny, łatwy w przygotowaniu, zdrowy, a w dodatku niskokaloryczny. W 100 gramach ryby znajduje się tylko 70 kalorii, dlatego osoby na diecie powinny często sięgać właśnie po dorsza. Duża zawartość białka wpływa na przyspieszenie metabolizmu i szybszą utratę wagi.

Sekret tkwi w przygotowaniu

Osoby na diecie powinny zrezygnować z tradycyjnego sposoby przyrządzania ryb – smażenie na głębokim tłuszczu w panierce na pewno nie pomoże w odchudzaniu. Ryba przygotowana w ten sposób ma 2–3 razy więcej kalorii niż surowa!

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Co zrobić, by cieszyć się smakiem morskich stworzeń bez obaw o sylwetkę? Smażenie należy zamienić na pieczenie w folii, gotowanie na parze czy grillowanie. Zamiast panierki z mąki i bułki tartej można użyć orzechów i otrębów. Smak ryby najlepiej podkreślać sokiem z cytryny oraz ziołami – tymiankiem, natką pietruszki, bazylią. Zamiast frytek i ziemniaków wybierajmy kaszę lub ryż, a do ryby zawsze jedzmy dużo warzyw.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Ciasteczka owsiane 5 fit śniadań z płatków owsianych Co jeść przed i po treningu? Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Zdrowe desery z nasion chia Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Domowe pralinki Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych