Dlaczego nie możesz schudnąć?

Jeśli wydaje ci się, że pomimo odpowiednio dobranej diety i aktywności fizycznej twoja waga ani drgnie, być może popełniasz, któryś z tych błędów.

123RF

Trenujesz zbyt mało

Świetnie jeśli zdecydowałeś się na aktywność fizyczną i uczęszczasz na treningi przynajmniej dwa razy w tygodniu. Nie oznacza to jednak, że przez resztę czasu możesz spokojnie leżeć na kanapie pochłaniając kolejne opakowania ciastek. Jeśli nie możesz sobie odmówić ulubionych produktów, zwłaszcza tych wysokokalorycznych – zwiększ częstotliwość treningów i ćwicz pięć razy w tygodniu.

Zbyt wiele czasu spędzasz na siłowni

Organizm potrzebuje regeneracji. Zbyt częste i intensywne treningi mogą przynieść odwrotny skutek niż ten, którego oczekujemy. Kiedy organizm nie ma czasu żeby odpocząć w bardzo krótkim czasie zacznie się sprzeciwiać nawet wobec najlżejszej aktywności fizycznej.

Jedyna forma twojej aktywności to spacer

Energiczny spacer na świeżym powietrzu może poprawić samopoczucie, ale nie figurę. Jeśli twoim celem jest utrata kilku zbędnych kilogramów, powinieneś zdecydować się na intensywną aktywność np. bieganie, kolarstwo, pływanie, skakanie na skakance lub trening cardio.

Nie wiesz co jeść po treningu

Zarówno jedzenie przed jak i po treningu jest bardzo ważne. Jedzenie po treningu powinno zregenerować organizm. Ważne żeby było odżywcze, ale nie wysokokaloryczne gdyż może zaprzepaścić cały trening. Dobrym rozwiązaniem będą koktajle proteinowe. Staraj się żeby ich kaloryczność nie przekraczała 150 kcal.

Nie jesz przed porannym treningiem

Wiele osób uważa, że ćwicząc na czczo sprawi, że trening będzie efektywniejszy. To co zjesz przed wysiłkiem fizycznym zapewni ci siłę na intensywne ćwiczenia i przyspieszy metabolizm. Bez odpowiedniego paliwa organizm może być zbyt słaby, a ty zaczniesz szybko odczuwać zmęczenie, bóle i zawroty głowy. Przekąska przedtreningowa powinna być lekka. Najlepiej jeśli będzie składać się z węglowodanów złożonych oraz białka.

Nie jesz nic po godzinie 18.00

Nie istnieją żadne dowody potwierdzające, że osoby, które nie jedzą już nic po godzinie 18.00 chudną. Prawda jest taka, że ostatni posiłek powinien być zjedzony maksymalnie 3godziny przed snem i nie powinien być ciężkostrawny.

Ważysz się codziennie

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Ważenie się jest niezbędnym elementów całego procesu odchudzania, ale stawanie na wagę codziennie i wpadania w panikę kiedy waga nie spada. Wszystko wymaga czasu. Ustal sobie jeden dzień w tygodniu kiedy będziesz się ważyć i wtedy sprawdzaj efekty swojej pracy. Nie zapominaj o sprawdzaniu BMI.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Co podjadać, aby nie przytyć? Przepis na odchudzającą kawę Co pić na szybsze spalanie tłuszczu? Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu