Joga z dzieckiem? To proste!

Jogę może ćwiczyć każdy. Jest ona bardzo uniwersalną dyscypliną. Jeśli masz dziecko – spróbuj asanów razem z nim. To naprawdę proste.

123RF

Wystarczy chwila. Do pierwszego treningu jogi wybierzcie najlepiej weekendowy poranek, jakąś godzinę lub dwie po śniadaniu. Nie oczekuj od razu, że dziecko będzie jogą zachwycone, chociaż ty - skoro decydujesz się na takie przedsięwzięcie – zapewne jesteś.

Usiądźcie spokojnie i najpierw uspokójcie oddech. Możecie porozmawiać o czym relaksującym, np. o wymarzonych wakacjach. Postaraj się dziecko wyciszyć, wtedy będzie bardziej skupione na tym, co ty robisz.

Podstawą jest pozytywne podejście do zadania. Ważne, byś z uśmiechem na ustach mówiła dziecku, co robisz i jak ono ma to wykonać. Nie zrażaj się, jeśli na początku nie będzie zainteresowane jogą – jeśli taki trening będziesz wykonywać kilka razy w tygodniu, kilkulatek w końcu się nim zainteresuje.

Pamiętaj też o luźnych ubraniach, zdjęciu butów i spięciu włosów w przypadku dziewczynek.

Pozycja pierwsza

Usiądź w siadzie skrzyżnym, plecy proste. Wykonując każdy ruch, zachęcaj do tego samego swoje dziecko. Ręce zegnij w łokciach i złóż dłonie. Przyłóż je do piersi. Wytrzymaj w tej pozycji 3 minuty.

Pozycja druga

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Z siadu krzyżnego postaraj się płynnie przejść do klęku na jednej nodze. Drugą nogę wyprostuj i skieruj do tyłu. Plecy proste, kręgosłup lekko wygięty do tyłu, twarz skieruj do sufitu. Ręce oprzyj o podłogę lub o kolano. Wytrzymaj tak 2 minuty.

Pozycja trzecia

I znowu płynnie przejdź do kolejnej pozycji, prostując zgiętą nogę. W leżeniu na brzuchu podeprzyj się dłońmi o podłogę i odepchnij do góry. Zegnij kolana, twarz skieruj do sufitu. Wytrzymaj tak 2 minuty.

Pozycja czwarta

Ponownie płynnie przejdź do następnej pozycji. Chwilowo połóż się na brzuchu. Po kilku sekundach ręce połóż wzdłuż tułowia i złap się dłońmi za kostki. Postaraj się jak najbardziej odgiąć tułów do tyłu, twarz skieruj przed siebie. Wytrzymaj tak 2 minuty.

Po takim treningu chwilkę odpocznij, uspokój mięśnie.

Zalety treningu jogi z dzieckiem są ogromne. Przy regularnym jej stosowaniu joga nauczy spokoju, cierpliwości, prawidłowego oddychania, przede wszystkim jednak pomoże zbudować lub wzmocni więź pomiędzy matką a dzieckiem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud TRX, czyli trening w zawieszeniu Dobierz najlepsze spodnie do rodzaju ćwiczeń Hula hoop na płaski brzuch Stylowe gadżety fitness dla wymagających Sposoby na urozmaicenie przysiadów Jumping frog, czyli fitness na trampolinie

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”