Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni?

Bieganie na bieżni to świetny sposób na utratę wagi. Jeśli jednak zawsze biegasz w tym samym tempie i ustawiasz takie samo nachylenie, na efekty odchudzania będziesz czekać dłużej. Wystarczy jednak kilka trików, aby zamienić zwykłą sesję na siłowni w trening spalający kalorie.

Shutterstock

Miksuj treningi

Sekret odchudzania jest prosty: musisz spalać więcej kalorii. Aby to zrobić, należy wydłużać lub zwiększać tempo podczas treningów. Problem jednak w tym, że kiedy ćwiczysz blisko maksymalnego tętna, szybko się męczysz. Jeśli zmniejszasz szybkość i biegniesz ze stałą, umiarkowaną prędkością, będziesz musiał długo czekać na efekty w postaci straconych kilogramów.

Jakie jest rozwiązanie? Różnorodność to klucz do sukcesów. W niektóre dni spróbuj biec szybciej niż zwykle, a w inne wolniej, ale przez dłuższy czas.

Wprowadź interwały

Jeśli zależy ci na pozbyciu się kilku kilogramów, zaprzyjaźnij się z treningiem interwałowym. To sposób na spalanie tkanki tłuszczowej, poprawę kondycji i wytrzymałości organizmu. Na czym polega trening? Rozpocznij od pięciu minut rozgrzewki, czyli truchtu w spokojnym tempie. Następnie przez jedną minutą biegnij najszybciej jak potrafisz, po czym wróć do truchtu, który powinien trwać dwie minuty. Należy wykonać kilka serii sprintu przeplatanego z biegiem w umiarkowanym tempie. Nie zapomnij, aby na koniec treningu uspokoić organizm – przez pięć minut biegnij truchtem.

Biegnij pod górkę

Im większe nachylenie bieżni, tym więcej kalorii spalasz. Nie należy jednak przesadzać i od razu ustawiać największą możliwą „górkę”. Zmieniaj kąt nachylenia bieżni z głową – zacznij od mniejszych i zwiększaj sportowo. W ten sposób nie tylko wspomożesz proces odchudzania, ale również popracujesz nad różnymi grupami mięśni. Podczas „wspinaczki” szczególnie zaangażowane są łydki, uda oraz pośladki.

Wydłużaj bieg

Czasem warto spędzić więcej czasu na bieżni. Zamiast standardowych 30 minut, staraj się biec przez 45 minut. Chociaż trening może się wtedy wydawać nudny, spalisz aż 50 proc. kalorii więcej niż przy półgodzinnym biegu. To dobra taktyka, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej. Niestety, bardzo długie biegi na bieżni bywają nużące, dlatego wydłużaj trening w niektóre dni.

Nie lekceważ innych aktywności

Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Journal of Applied Physiology” pokazuje, że trzymanie się jednej rutyny treningowej nie jest najlepszą strategią na odchudzanie. Właśnie dlatego trenerzy radzą, by urozmaicać aktywność fizyczną poprzez interwały, ćwiczenia wytrzymałościowe, wzmacniające i rozciągające. Nie bój się też innych dyscyplin niż bieganie – trenując różne sporty możesz pracować na innymi grupami mięśni i czerpać radość z bycia aktywnym.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Coraz bardziej popularny spinning Asana jogi zamiast porannej kawy Joga o poranku Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Rzecz się ma o zazdrości… Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska? Bosu - piłka dla zaawansowanych Woda kokosowa - naturalny izotonik Praca biurowa może cię zabić! Jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom siedzącego trybu życia?

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?