Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują

Wylewasz siódme poty na siłowni, aby mieć piękne i zgrabne ciało. Niestety, przy okazji możesz nabawić się problemów ze skórą. Pot, sebum i zanieczyszczenia sprawiają, że cera staje się podatna na wypryski i zaskórniki. Jak się przed tym bronić?

Shutterstock

Trądzik na plecach

Bolesne krostki na plecach to zmora aktywnych fizycznie osób. Pot zatyka pory skóry, przez co tworzą się pryszcze i zaskórniki, których trudno się pozbyć.

Co można zrobić? Po każdym treningu umyj plecy łagodnym środkiem zawierającym kwas salicylowy. Kosmetyk oczyści skórę, usunie bakterie i nadmiar sebum, dzięki czemu można zapobiec tworzeniu się niedoskonałości.

DBAJ O SKÓRĘ!

Wypryski na pośladkach

Małe, czerwone krostki na pupie to zwykle objaw zapalenia mieszków włosowych. Z problemem najczęściej borykają się miłośnicy jazdy na rowerze. Pot, obcisłe spodenki i kontakt z siodełkiem sprawiają, że łatwo nabawić się bolesnych wyprysków.

Jak sobie radzić ze wstydliwym problemem? Po pierwsze, skórę na pośladkach można myć specjalnym żelem zawierającym nadtlenek benzoilu. Jeśli krostki nie znikają, należy udać się do dermatologa, który przepisze maść z antybiotykiem. Nie wolno wyciskać krostek – może się to skończyć nieestetycznymi przebarwieniami na skórze.

Kosmetyki dla sportowców

Odciski i modzele na stopach

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

To częsty problem biegaczy – zgrubienia skóry tworzą się pod wpływem powtarzalnego ucisku. Żółty i twardy naskórek z czasem zaczyna sprawiać ból podczas biegania, a nawet zwykłego chodzenia.

Jak uniknąć bolesnych odcisków, które wywołują dyskomfort? Przede wszystkim zadbać o to, by buty sportowe były wygodne i dobrze dobrane. W ten sposób zmniejszymy ryzyko tworzenia się nagniotków.

Jeśli zauważymy, że skóra rogowacieje, ma ciemny kolor i jest twarda, zajmijmy się stopami. Na początek moczenie w ciepłym naparze z rumianku, następnie peeling stóp oraz usuwanie skóry przy pomocy tarki. Problematyczne miejsca warto posmarować kremem z alantoiną albo mocznikiem. W aptece można kupić specjalne środki na nagniotki z kwasami, które złuszczają i zmiękczają naskórek.

Zobacz też: Jakich kosmetyków potrzebuje sportowiec?

Otarcia i odparzenia skóry

Podczas intensywnych treningów może dojść do poważnych podrażnień skóry. Najbardziej narażony jest naskórek w pachwinach i między udami – ocieranie się obcisłych ubrań przez dłuższy czas wywołuje otarcia. Skóra piecze, boli, jest zaczerwieniona. Co wtedy robić?

Osoby, które mają skłonności do odparzeń powinny przed wysiłkiem fizycznych stosować zasypki. W podręcznej apteczce warto mieć maść z alantoiną, która przyspiesza gojenie i łagodzi podrażnienia skóry.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Coraz bardziej popularny spinning Asana jogi zamiast porannej kawy Joga o poranku Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Rzecz się ma o zazdrości… Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska? Bosu - piłka dla zaawansowanych Woda kokosowa - naturalny izotonik Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Praca biurowa może cię zabić! Jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom siedzącego trybu życia? Jogging w tempie slow. Doskonały sposób na zgrabne uda Tempo ma znaczenie! Zalety jogi

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty