Dlaczego warto jeść jajka na diecie?

Dieta osoby odchudzającej się powinna obfitować w produkty bogate w białko. Jednym z najlepszych źródeł tego składnika są jajka. Pełne witamin, związków mineralnych, a przy tym łatwe do przyrządzenia. Dlaczego warto częściej jeść jajka?

Shutterstock

Ułatwiają odchudzanie

Środki ułatwiające odchudzanie

To potwierdzone naukowo – jedzenie jajek sprzyja odchudzaniu. W 2008 roku naukowcy z Uniwersytetu w Saint Louis wykazali, że osoby otyłe, które na śniadanie jadły jajka, schudły i zmniejszyły obwód talii efektywniej od tych, którzy spożywali kanapki.

Co ciekawe, śniadanie w obu grupach miało taką samo wartość kaloryczną. Warto więc rozpocząć dzień od jajecznicy, omletu albo jajka na miękko.

Są źródłem białka

Dietetycy twierdzą, że śniadanie powinno dostarczać aż 20 gramów białka. Dzięki takiej ilości, w ciągu dnia jesteśmy mniej głodni i rzadziej sięgamy po niezdrowe przekąski. Dobrym rozwiązaniem jest jedzenie jajek o poranku – dwie sztuki zapewniają około 12 gramów protein.

Zdrowe i uniwersalne

Jajka są łatwo dostępne, tanie, smaczne, a przy tym niesamowicie zdrowe. Są źródłem witamin A, D, E,K oraz z grupy B, a także związków mineralnych (głównie fosforu, wapnia, potasu, cynku i żelaza). Jedno jajko ma tylko 80 kalorii, dlatego świetnie nadaje się na dietę.

Jajka można przygotować na tysiące sposobów. Nie ograniczaj się do gotowanych i jajecznicy – spróbuj jajek w koszulce, zapiekanych w kokilkach i w formie past do kanapek. Szczególnie polecamy śniadanie w wersji arabskiej, czyli szakszukę.

Przepis na szakszukę:

  • 2 jajka,
  • 3 pomidory (lub puszka pomidorów pelati),
  • 1 papryka,
  • 1 mała cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • oliwa z oliwek,
  • przyprawy: oregano, chili, kmin rzymski, słodka papryka, sól, pieprz,
  • świeże zioła do dekoracji (np. szczypiorek, natka pietruszki, bazylia, kolendra).

Cebulę i czosnek posiekać. Podsmażyć na oliwie, następnie dodać pokrojone pomidory i paprykę. Doprawić ziołami, solą i pieprzem. Dusić przez około 10 minut, aż płyn nieco odparuje. Następnie zrobić w masie dwa wgłębienia i wbić w nie jajka. Przykryć patelnię, żeby jajka się ścięły. Po około 3 minutach danie będzie gotowe. Posypać świeżymi ziołami i podawać z pieczywem pełnoziarnistym.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Bananowy chleb Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tych produktów nie jedz przed treningiem Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Co jeść przed i po treningu? Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Dietetyczna nutella Dietetyczna chałwa w 10 minut

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Dietetyczny koktajl witaminowy Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!