Dlaczego warto jeść jajka na diecie?

Dieta osoby odchudzającej się powinna obfitować w produkty bogate w białko. Jednym z najlepszych źródeł tego składnika są jajka. Pełne witamin, związków mineralnych, a przy tym łatwe do przyrządzenia. Dlaczego warto częściej jeść jajka?

Shutterstock

Ułatwiają odchudzanie

Środki ułatwiające odchudzanie

To potwierdzone naukowo – jedzenie jajek sprzyja odchudzaniu. W 2008 roku naukowcy z Uniwersytetu w Saint Louis wykazali, że osoby otyłe, które na śniadanie jadły jajka, schudły i zmniejszyły obwód talii efektywniej od tych, którzy spożywali kanapki.

Co ciekawe, śniadanie w obu grupach miało taką samo wartość kaloryczną. Warto więc rozpocząć dzień od jajecznicy, omletu albo jajka na miękko.

Są źródłem białka

Dietetycy twierdzą, że śniadanie powinno dostarczać aż 20 gramów białka. Dzięki takiej ilości, w ciągu dnia jesteśmy mniej głodni i rzadziej sięgamy po niezdrowe przekąski. Dobrym rozwiązaniem jest jedzenie jajek o poranku – dwie sztuki zapewniają około 12 gramów protein.

Zdrowe i uniwersalne

Jajka są łatwo dostępne, tanie, smaczne, a przy tym niesamowicie zdrowe. Są źródłem witamin A, D, E,K oraz z grupy B, a także związków mineralnych (głównie fosforu, wapnia, potasu, cynku i żelaza). Jedno jajko ma tylko 80 kalorii, dlatego świetnie nadaje się na dietę.

Jajka można przygotować na tysiące sposobów. Nie ograniczaj się do gotowanych i jajecznicy – spróbuj jajek w koszulce, zapiekanych w kokilkach i w formie past do kanapek. Szczególnie polecamy śniadanie w wersji arabskiej, czyli szakszukę.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Przepis na szakszukę:

  • 2 jajka,
  • 3 pomidory (lub puszka pomidorów pelati),
  • 1 papryka,
  • 1 mała cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • oliwa z oliwek,
  • przyprawy: oregano, chili, kmin rzymski, słodka papryka, sól, pieprz,
  • świeże zioła do dekoracji (np. szczypiorek, natka pietruszki, bazylia, kolendra).

Cebulę i czosnek posiekać. Podsmażyć na oliwie, następnie dodać pokrojone pomidory i paprykę. Doprawić ziołami, solą i pieprzem. Dusić przez około 10 minut, aż płyn nieco odparuje. Następnie zrobić w masie dwa wgłębienia i wbić w nie jajka. Przykryć patelnię, żeby jajka się ścięły. Po około 3 minutach danie będzie gotowe. Posypać świeżymi ziołami i podawać z pieczywem pełnoziarnistym.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Co jeść przed i po treningu? Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Dietetyczna nutella Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię FIT deser Bounty z kubeczka TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami FIT ptasie mleczko