Bosu - piłka dla zaawansowanych

Znudził ci się tradycyjny fitness? Szukasz sportowego wyzwania? Spróbuj treningu z piłką bosu. Mocne wrażenia gwarantowane.

Piłka bosu to dość nowe narzędzie treningowe. Nie jest typową piłką do fitness - raczej jej połową. Bosu bowiem to z jednej strony płaska powierzchnia, a z drugiej – gumowa półkula. Taki kształt sprawia, że ćwiczenie na tym przyrządzie to spore wyzwanie i ciekawe doświadczenie. Aby zachować równowagę w staniu na bosu należy zaangażować sporą część mięśni tułowia i nóg.

Te ćwiczenia wzmacniają mięśnie, poprawiają funkcjonowanie zmysłu równowagi oraz usprawniają koordynację ruchową i szybkość reakcji. Angażują także do pracy — w większym stopniu niż inne ćwiczenia — mózg. Aby się porządnie zmęczyć, wystarczy 15 minutowy, intensywny trening wykonywany w dwóch seriach. Najlepiej ćwiczyć na bosu 2–3 razy w tygodniu.

Ćwiczenia na uda i pośladki

Stań na piłce. Jedną nogą zrób duży krok do przodu, ale drugą pozostań na piłce. Ręce wyprostowane unieś jak to przysiadu. Teraz uginaj nogę, która stoi na podłodze jak do przysiadu — tak, by czuć mięśnie pośladków i ud.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha i ud

Opieramy się o piłkę łokciem. Ramię powinno znajdować się dokładnie nad nim. Nogi wyprostowane, brzuch i pośladki podnosimy do góry. "Wolną" rękę również. Trzymamy pozycję 10–20 sekund. Ćwiczenie wykorzystujemy analogicznie dla drugiej strony.

Ćwiczenia ramiona i klatkę piersiową

Piłkę odwracamy płaską stroną do góry. Chwytamy ją po obu stronach i wykonujemy tzw. wysoki plank. I tutaj mamy dwa wyjścia. Możemy starać się tę pozycję utrzymać jak najdłużej, a możemy też podciągać kolana do ramion. To ćwiczenie powinno być oparte na serii 12 powtórzeń.

Piłka bosu
to naprawdę potężne narzędzie do pracy nad kondycją fizyczną. Niemało kosztuje, ale warto w nią zainwestować jeśli brakuje ci czasu na chodzenie na siłownię. Również w domu posłuży doskonale.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Woda kokosowa - naturalny izotonik Praca biurowa może cię zabić! Jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom siedzącego trybu życia? Jogging w tempie slow. Doskonały sposób na zgrabne uda Tempo ma znaczenie! Zalety jogi Nowe buty PUMY do biegania pozwalają przekraczać granice Jakie ćwiczenia wykonywać podczas porannej rozgrzewki? 3 ćwiczenia na mięśnie pośladków Jakie mięśnie ćwiczysz wykonując pompki?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”