Prosty sposób na wysmuklenie ud

Wiele kobiet, niezależnie od tego jaki rodzaj sportu uprawia, boryka się z problemem zbyt rozbudowanych mięśni nóg. Wytrenowane, umięśnione uda czy łydki nie są przecież tak atrakcyjne jak smukłe nogi. Co więc zrobić, by zmienić zbyt zarysowane mięśnie w zgrabniejszą ich wersję? Ćwiczyć! Ale w troszkę inny sposób.

Ograniczenie ruchu to nie jest dobry pomysł, choć może wydawać się kuszący. Zaprzestanie treningów zamiast wysmuklić mięśnie i je rozciągnąć, spowoduje pojawienie się tkanki tłuszczowej. A nie o to przecież chodzi.

By skutecznie wyszczuplić i „wydłużyć” mięśnie, a co za tym idzie – poprawić estetykę ud i łydek, wystarczy zmodyfikować dotychczasowy trening. Najpierw warto wykonywać ćwiczenia, które wymodelują mięśnie.

Mogą to być:

  • przysiady;
  • wykroki;
  • ćwiczenia z obciążeniem;
  • pajacyki;
  • przysiady w bok;
  • wyrzuty nóg do tyłu.

Doskonałym sposobem na wysmuklenie mięśni czworogłowych ud i innych mięśni tej partii ciała będzie pilates oraz callanetics. Te formy fitnessu opierają się na rozciąganiu mięśni i wzmacnianiu ich, a nie na rozroście masy mięśniowej. Oprócz tego skuteczne będzie bieganie (na długie dystanse, absolutnie nie sprint), joga, jazda na rowerze i rolkach.

Bardzo ważną rzeczą, o której należy pamiętać jest stretching po treningu. Rozciąganie mięśni i ścięgien powinno trwać od 10 do nawet 20 minut. Po takiej solidnej dawce ćwiczeń rozciągających mięśnie nóg nie powinny być już twarde.

Kilka ćwiczeń na smukłe uda

Z piłką

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Kładziemy się na podłodze. Piłkę do fitnessu kładziemy między stopami. Przyciskamy ją i próbujemy podnieść. Nogi powinny być zgięte w kolanach, a odcinek lędźwiowy kręgosłupa leżeć na macie. Jednocześnie podnosimy wyprostowane ręce i wykonujemy brzuszki.

Nożyce lub wyprosty nóg w leżeniu na brzuchu

Jedno z najpopularniejszych ćwiczeń na uda. Kładziemy się na podłodze na plecach. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa powinien przylegać do maty. Podnosimy nogi na niewielką wysokość. Im niżej, tym wyższy poziom ćwiczenia. Wykonujemy naprzemienne ruchy: lewa noga do góry, prawa do dołu. Ćwiczenie wykonujemy analogicznie w leżeniu na brzuchu.

Można do tego ćwiczenia wykorzystać gumy i inne przyrządy wzmacniające pracę mięśni. Leżąc na brzuchu, gumę zakładamy na stopy, końcówki trzymamy w dłoniach. Unosimy obie nogi razem i napinamy mięśnie.

Ściskanie ud

To ćwiczenie można wykonywać wszędzie. Siadamy prosto na krześle. Nogi razem. Następnie delikatnie je rozchylamy i mocno ściskamy. Sekwencję powtarzamy kilkanaście razy. Pracują tutaj doskonale wewnętrzne mięśnie ud.

Rozciąganie mięśni

Kucamy na jednej nodze. Drugą, wyprostowaną do boku, opieramy na stopie, kręgosłup prostujemy. Delikatnie, pulsacyjnym ruchem, naciskamy na kolano prostej nogi. Mięśnie ud i łydek rozciągają się i uelastyczniają. To ćwiczenie trzeba wykonywać bardzo delikatnie. Można dodać pracę rąk i zamiast nacisku na staw wykonywać skłony w bok w kierunku stopy wyprostowanej nogi.

O czym jeszcze musisz pamiętać? Przede wszystkim o systematyczności rozciągania mięśni, diecie i wysiłku cardio. Oprócz stretchingu trzeba przecież także spalać kalorie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką Woda kokosowa - naturalny izotonik Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Praca biurowa może cię zabić! Jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom siedzącego trybu życia? Jogging w tempie slow. Doskonały sposób na zgrabne uda Tempo ma znaczenie! Zalety jogi Nowe buty PUMY do biegania pozwalają przekraczać granice Jakie ćwiczenia wykonywać podczas porannej rozgrzewki? 3 ćwiczenia na mięśnie pośladków Jakie mięśnie ćwiczysz wykonując pompki? Pompki na stepperze AcroYoga - gimnastyka, joga i masaż w jednym Taniec i joga w jednym? To możliwe! Ile musisz ćwiczyć, żeby spalić pączki? Światowe sale treningowe opanował fenomen BODYPUMP. W Polsce też zwiększa się rzesza jego zwolenników

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie 5 sposobów na wzmocnienie motywacji do zmiany sylwetki Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia