4 sposoby, aby jeść więcej białka każdego dnia

Niezbędny składnik codziennej diety. Pomaga w odchudzaniu i jest istotny dla prawidłowej pracy mięśni. Białko najczęściej kojarzy nam się z mięsem, ale tak naprawdę znajduje się w wielu różnych produktach. Oto cztery proste sztuczki, aby zwiększyć ilość protein w codziennym jadłospisie.

Shutterstock

Przemyć serek wiejski i jogurt grecki

Jeden mały serek wiejski (150 gramów) zawiera aż 16 gramów białka. Nie musisz jeść go solo – świetnie sprawdzi się jako dodatek. Łyżka serka albo jogurtu greckiego nada kremowej konsystencji owsiance i wzbogaci śniadanie o porcję cennego białka.

Lubisz sałatki z dodatkiem mozzarelli, fety albo sera pleśniowego? Większość serów ma więcej kalorii i mniej protein niż tradycyjny serek wiejski. Warto dodać go do sałaty ze świeżymi warzywami, aby sałatka była bardziej sycąca.

Dorzuć strączkowe do kanapki

Rośliny strączkowe, czyli fasola, ciecierzyca, soczewica, groch, są świetne roślinne źródła białka. Powinny znaleźć się w menu nie tylko wegetarian i wegan, ale również osób, które na co dzień nie stronią od mięsa. Dietetycy radzą, aby 1–2 razy w tygodniu zamienić kotleta na porcję strączkowych.

Dodanie roślin strączkowych do kanapki wydaje się dziwne? Zmienisz zdanie, kiedy spróbujesz past do smarowania pieczywa. Można je zrobić z ciecierzycy, soczewicy albo fasoli. Wystarczy zmiksować strączki, dodać do nich zioła i przyprawy, oliwę oraz sok z cytryny. Szczególnie polecamy hummus – danie kuchni arabskiej można jeść jako dip z surowymi warzywami albo posmarować nim pieczywo pełnoziarniste.

Komosa ryżowa dobra na wszystko

Jeśli próbujesz zrzucić kilka kilogramów, powinieneś mieć w kuchennej szafce opakowanie komosy ryżowej. Zawiera pełnowartościowe białko, zdrowe kwasy tłuszczowe, witaminy oraz związki mineralne. Świetnie zaspokaja głód i jest uniwersalna – można ją jeść na śniadanie zamiast płatków owsianych, wykorzystać w sałatce albo zastąpić ryż podczas obiadu. Quinoa jest smaczna i szybka w przygotowaniu – idealna dla zabieganych, którym zależy na zdrowym odżywianiu.

Więcej jajek

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Jajka są świetnym źródłem białka i wcale nie są zarezerwowane wyłącznie na śniadanie. Tak naprawdę można dodać je do dowolnego posiłku, aby zwiększyć ilość protein. Jak to zrobić? Zapomnij o nudnych jajkach na twardo – połóż ugotowane jajko w koszulce na ryżu z warzywami albo ulubionej sałatce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Bananowy chleb Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Tańsze alternatywy dla superproduktów Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Dlaczego warto jeść nasiona chia? Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Pestki moreli gorzkiej – sprzymierzeniec w walce z nowotworami Czy refluks skazuje mnie na bezruch? Zupa z suszonych pomidorów z fasolą i jarmużem Rola imbiru w naszym codziennym życiu

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn FIT deser Bounty z kubeczka Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Zioła, dzięki którym pozbędziesz się nadmiaru wody z organizmu