Największe mity na temat odchudzania, które nie pozwalają ci schudnąć

Zastanawiasz się dlaczego odchudzasz się od dawna, a twoja waga ani drgnie? A może wciąż nie jest proporcjonalna do wysiłku, który wkładasz w jej utratę? Odpowiedź jest prosta – wciąż wierzysz w największe mity na temat odchudzania.

 Źródło: 123RF

Jedzenie na czas

Śniadanie o godz. 8.00 rano, obiad o 14.00, a kolacja najpóźniej o 18.00. Znasz ten schemat? To jak najszybciej z nim skończ! Nie godziny się liczą, ale całkowita suma kalorii, którą spożywasz w ciągu dnia. Jeśli lubisz podjadać wieczorami to ok, ale wybieraj wówczas niskokaloryczne, zdrowe przekąski łatwe do strawienia.

Tylko ćwiczenia

Środki ułatwiające odchudzanie

Oczywiście aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem odchudzania, ale nie gwarantuje ci sukcesu. Trening powinien być dostosowany do twojego stylu życia, a przede wszystkim do planu żywieniowego, który realizujesz. Jeśli rano wyciskasz siódme poty na siłowni tylko po to, żeby wieczorem zjeść cheesburgera z frytkami i popić napojem gazowanym – możesz nigdy nie osiągnąć sukcesu.

Eliminacja grup produktów

Wyeliminowałaś węglowodany, owoce, białko lub mięso ze swojej diety? Być może na początku szybko zrzucisz kilka kilogramów, ale wraz z upływem czasu jest coraz trudniej. Twój organizm będzie się ich domagał się i da ci o tym znać. W jaki sposób? Spodziewaj się bólu głowy, zmęczenia, częstych zmian nastrojów.

Co więcej — jeśli kochasz pizzę czy makaron z serem i nagle postanowisz z nich bezwzględnie zrezygnować – po okresie przymusowego odstawienia dosłownie rzucisz się na swoje ulubione przysmaki, a szybko utracone kilogramy lubią jeszcze szybciej wracać.

Dieta niskotłuszczowa

Ok, przestawiłeś się na produkty niskotłuszczowe i co dalej? Zapewne nie wiesz, że większość z nich to prawdziwe bomby kaloryczne pełne cukru, konserwantów i sztucznych dodatków smakowych. W rezultacie zamiast chudnąć – tyjesz.

Zdrowe tłuszcze pochodzące np. z awokado, oleju kokosowego, oliwy z oliwek czy ryb przyspieszają metabolizm i pomagają spalić tłuszcz z brzucha. Pamiętaj o tym!

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Omijanie posiłków

Aby schudnąć należy zmniejszyć ilość przyjmowanych kalorii w ciągu dnia – ilość powinna być dostosowana do wieku, płci, a także aktywności fizycznej. Jeśli zrezygnujesz z jednego posiłku w ciągu dnia organizm spowolni metabolizm.

W dodatku jest bardziej prawdopodobne, że zaczniesz podjadać między posiłkami. Pusty żołądek to również brak energii więc zapomnij o treningach, bo po prostu nie będziesz mieć na nie siły.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak zacząć? Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Ile kalorii spalasz podczas biegania? 7 zasad zdrowego stylu życia Zalety korzystania z sauny Wspomaganie odchudzania - czy stosować suplementy? Stres – ukryty wróg Ranking najlepszych i najgorszych diet odchudzających Waga Fitbit Aria dla aktywnych Liposukcja a odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka Tiramisu dietetyczne