Taniec i joga w jednym? To możliwe!

Znudził ci się tradycyjny aerobik? Masz ochotę na nowe, fascynujące ćwiczenia, które cię zrelaksują i jednocześnie wzmocnią mięśnie? Wypróbuj gyrokinesis.

Źródło: 123RF

Co to jest gyrokinesis?

Gyrokinesis to forma fitnessu. Łączy w sobie jogę, pilates, taniec oraz sztukę tai-chi. Jest idealna, gdy chcesz popracować na rozciągłością stawów oraz elastycznością kręgosłupa.

Dodatkowo zlikwidujesz napięcie w mięśniach, dotlenisz niemalże każdą komórkę ciała oraz zwiększysz swoją siłę. Gyrokinesis opiera się bowiem na ćwiczeniach, które angażują do pracy każdy staw w ciele i wszystkie mięśnie w środkowej części ciała.

Na czym polega trening? Pierwsze w oczy rzuca się podobieństwo do tańca. Osoby trenujące poruszają się w ustalonym przez trenera rytmie, dołączając do tego oddychanie. Ćwiczenia, które wykonują to rotacje, skręty, skłony. Ruchy trenujących są gładkie, powolne, harmonijne, ale celowe i płynne.

Przebieg treningu

Trening gyrokinesis rozpoczyna się na krześle. Trenujący wykonują płynne ruchy ramion, które przechodzą w kołysanie się całego ciała. Koniec każdego ruchu jest początkiem następnego. Dzięki temu nie istnieje ryzyko wystąpienia kontuzji stawu, ponieważ przechodzi on przez pełen zakres swojego ruchu bez wstrząsu i zbytniego napięcia.

Takie ćwiczenia mają na celu rozgrzanie ciała, pobudzenie go do aktywności i rozbudzenie zmysłów oraz układu nerwowego. Pomagają także w przygotowaniu ciała do intensywniejszej pracy.

Po zakończeniu pierwszego etapu, rozpoczynają się ćwiczenia na podłodze. Tutaj trenujący zaczyna poruszać kręgosłupem. Proste dotychczas ruchy zamieniają się w coraz bardziej skomplikowane sekwencje w których udział biorą ramiona, dłonie, stopy i biodra.

Najważniejszy w sekwencjach ruchów jest kręgosłup. Chodzi o to, by uruchomić cały łańcuch mięśni przykręgosłupowych.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Kto może trenować gyrokinesis?

JOGA OD A DO Z


Każdy, kto może poświęcić na tę aktywność pół godziny dziennie. Nie ma ograniczeń wiekowych, które mogłyby dyskwalifikować z brania udziału w ćwiczeniach. Trening gyrokinesis przeznaczony jest dla każdego, roli nie gra także kondycja fizyczna ani płeć.

Jedynym wymogiem jest wygodny, nie krępujący ruchów strój. Warto zadbać także o matę do ćwiczeń, piłkę i taboret. Jeśli jednak zdecydujemy się trenować guyrokinesis w studio fitness, ono zapewni taki sprzęt.

Dlaczego warto trenować gyrokinesis?

To dyscyplina, która wzmocni siłę fizyczną i poprawi metabolizm. Przede wszystkim jednak – dotleni organizm ujędrni ciało, nauczy odpowiedniego oddechu. Dzięki niej zdobędziemy wewnętrzny spokój, lepsze samopoczucie i przede wszystkim – spojrzymy na własne ciało i będziemy z niego zadowoleni.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ile musisz ćwiczyć, żeby spalić pączki? Światowe sale treningowe opanował fenomen BODYPUMP. W Polsce też zwiększa się rzesza jego zwolenników Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii Ilość czy jakość... czyli kilka słów o technice wykonywania ćwiczeń I ty możesz zostać maratończykiem Dyskopatia - ćwiczyć czy nie ćwiczyć... Najpierw endorfiny, potem… ból Popolitykujmy Bez pracy nie ma kołaczy Bieganie to jest TO Technik – biegacz Nie tylko bieg… Jak to z babskim bieganiem było Odchudzanie przez bieganie Najtrudniej zacząć Zalety funkcjonalnej odzieży do biegania Nie taki straszny, jak go malują. Sekrety biegu po asfalcie

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy