Sposoby na szczupłe nogi

Szczupła i zgrabna sylwetka to życzenie każdej kobiety. Dbanie o siebie to nie tylko estetyczny wygląd, ale także lepsze samopoczucie. Oczywiście zgrabna figura to regularne ćwiczenia, dieta, ale także samodyscyplina. Planując zestaw ćwiczeń, należy brać pod uwagę swoje możliwości fizyczne i umiejętności.

Źródło: 123RF

Trening

Plan treningowy można realizować nie tylko na siłowni, ale także w warunkach domowych. Ćwiczenia powinny gwarantować nie tylko redukcję tkanki tłuszczowej, ale również wzmocnienie mięśni. Dlatego trzeba zdecydować się na dwa rodzaje treningu: siłowy i aerobowy.

Pierwszy z wymienionych treningów polega na pracy mięśni i ich wzmocnieniu. Trening siłowy najczęściej zakłada wykorzystanie sprzętu do ćwiczeń, ale także ćwiczenia typu przysiady czy wypady niewymagające specjalistycznego sprzętu. Na początek warto zmniejszyć obciążenie, aby nie doszło do kontuzji. W jednej serii można wykonać 15–20 powtórzeń.

Trening aerobowy zwany inaczej treningiem cardio zakłada przede wszystkim redukcję tkanki tłuszczowej, a także poprawę ogólnej kondycji organizmu i jego dotlenienie. Czym się od siebie różnią wymienione treningi? Cardio jest zazwyczaj wykonywany na wysokim pulsie, tzn. że wyższy puls zapewnia szybszy metabolizm i polepsza pracę płuc. Oba czynniki sprawiają, że proces spalania tkanki tłuszczowej jest przyspieszony. Czas treningu to przynajmniej 30 minut, a częstotliwość to 3–4 razy w tygodniu. Do tego treningu nie jest wymagany sprzęt, czasem wystarczą jedynie buty fitness. Dla zwiększenia efektów można połączyć oba treningi.

Prawidłowa dieta

Oczywiście każdy plan treningowy powinien zakładać prawidłowo zbilansowaną dietę. Właściwie skomponowany jadłospis musi wyeliminować produkty zawierające cukier i węglowodany. Zalecane są produkty zawierające białko, ponieważ nie tylko przyspiesza ono przemianę materii, ale również nasyca organizm. Dlatego poleca się np. ryby, drób, chude mięso, jajka. Dietetycy odradzają smażenie potraw na głębokim tłuszczu. Istotna jest również pora dnia, o której jemy. Przed planowanym treningiem nie należy jeść obfitego posiłku. Ostatni posiłek powinien być zjedzony przynajmniej na 2 godziny przed snem, ale nie może być zbyt duży. W diecie oprócz cukru nie może znaleźć się alkohol. Warto przekonać się do owoców i warzyw. Ważne jest także to, co pijemy. W tej kwestii nie ma mowy o słodzonych napojach, ale o wysokomineralizowanej niegazowanej wodzie. Polecane są także napary z ziół, które idealnie gaszą pragnienie.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Wirus cytomegalii a nadciśnienie Sposoby na ból mięśni Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch Przyczyny i profilaktyka nagłego zgonu sercowego Poznaj skuteczne ćwiczenia na uda Ból mięśni – skąd się bierze? Pilates – ćwiczenia na płaski brzuch i boczki Skurcze a chromanie przestankowe Joga a ciąża Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Naturalne metody na ból kręgosłupa Joga i pilates – idealne połączenie Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać? Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne? Zdrowe serce – jak o nie zadbać? Jak ćwiczyć na twisterze? Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy