Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać?

Dobór właściwych ćwiczeń może pomóc osiągnąć główny cel, czyli zgrabne i jędrne pośladki i uda. Zestawy ćwiczeń są najczęściej nieskomplikowane i nie wymagają zaawansowanego sprzętu sportowego. Jednak należy pamiętać, że nie tylko regularne ćwiczenia przyniosą efekty, ale także odpowiednia dieta i inne aktywności fizyczne, np. częste spacery. Kobiety dbające o figurę i o kondycję fizyczną często zastanawiają się, jakie wybrać ćwiczenia na brzuch, a jakie na pośladki, a może połączyć ćwiczenia i stworzyć uniwersalny zestaw?

Źródło: 123RF

Sposoby na zgrabne pośladki

Takie ćwiczenia zalecane są osobom, które prowadzą siedzący tryb życia. Trenerzy sugerują ćwiczenia redukujące tkankę tłuszczową przynajmniej 5 razy w tygodniu. Nie muszą być wykonywane długo, ponieważ wystarczy jedynie 10 minut intensywnego wysiłku, aby osiągnąć zamierzony cel. Takie ćwiczenia pozwalają również zachować elastyczność skóry.

Oprócz ćwiczeń na zgrabne pośladki potrzebna jest właściwa dieta niskokaloryczna, bogata w błonnik, który redukuje tłuszcz w organizmie. Istotna jest kontrola posiłków i liczby kalorii. Warto wybierać produkty, które są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, ponieważ wpływają pozytywnie na metabolizm, a także przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Dobra dieta i ćwiczenia pozwolą zredukować lub nawet całkowicie zlikwidować cellulit.

Zestaw ćwiczeń

  • Pierwsze ćwiczenie. Należy położyć się na plecach, zgiąć nogi w kolanach, a ręce swobodnie położyć wzdłuż tułowia. W następnej kolejności trzeba unosić miednicę – prawidłowy efekt zostanie osiągnięty, kiedy osoba trenująca będzie czuła mięśnie w pośladkach i dolnej części pleców.
  • Drugie ćwiczenie. Trzeba ułożyć się na podłodze, twarz oprzeć na zgiętych ramionach. Następnie unosimy raz jedną raz drugą nogę, która powinna być zgięta w kolanie. Ćwiczenie powinno być powtórzone po 8–10 razy w 5 seriach.
  • Trzecie ćwiczenie. Należy uklęknąć i oprzeć dłonie na podłodze, najlepiej na szerokość ramion. Należy się postarać, aby tułów był prosty. Podobnie jak w drugim ćwiczeniu trzeba podnosić na przemian nogę ugiętą w kolanie. Zalecane jest 8 powtórzeń w przynajmniej 5 seriach.
  • Czwarte ćwiczenie. Jest to ćwiczenie wykonywane na stojąco. Trzeba stanąć w rozkroku na pełną szerokość bioder. Dłonie układamy na biodrach, stopy na zewnątrz. Schodzimy powoli w dół na ugiętych kolanach, a następnie w tym samym tempie należy wrócić do pozycji wyprostowanej. Moment, gdy kolana są ugięte, trzeba utrzymać przez kilka sekund, a nawet kilka minut.

Bez względu na wybrany zestaw ćwiczeń na pośladki najważniejsza jest systematyczność i samokontrola.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne? Zdrowe serce – jak o nie zadbać? Jak ćwiczyć na twisterze? Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać? Choroba wieńcowa Aerobik na odchudzanie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Ból nóg – przyczyny Wpływ hałasu na serce Ból mięśni – co może oznaczać?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty