Jak ćwiczyć na twisterze?

Dla szczupłej sylwetki potrzebna jest nie tylko prawidłowo zbilansowana dieta, ale także ćwiczenia, które muszą być dobrane do możliwości i umiejętności osoby trenującej. Trening fitness może być wykonywany nie tylko w klubie fitness, ale również w domu. Jednak, ćwicząc samemu, warto zasięgnąć opinii instruktora fitness, ponieważ każde ćwiczenie powinno być dobrane do planu treningowego.

Źródło: 123RF

Istotna jest również wiedza na temat prawidłowego działania sprzętu do ćwiczeń. Ćwiczenia odchudzające wykonywane w domu mogą być równie efektywne, jak te prowadzone przez profesjonalnego trenera. Jaki sprzęt do trenowania polecają użytkowniczki? Coraz częściej polecany jest twister. Ćwicząc na nim, można uzyskać smukłą talię, płaski brzuch. Przydaje się on także przy ćwiczeniu mięśni rąk.

Czym jest twister do ćwiczeń?

Jest to przyrząd, którego głównym elementem jest obracający się talerz. Na rynku dostępne są dwa rodzaje tego urządzenia: twister napędzany wbudowanym mechanizmem i twister, który obraca się dzięki pracy mięśni użytkownika. Można wybrać opcję bardziej zaawansowaną, w której znajdują się specjalistyczne masujące wypustki, które są dopasowywane do kształtu stóp. Dzięki temu, ćwicząc talię, można zrelaksować się przy masażu stóp. Wśród użytkowników panuje opinia, że twistery z magnesami redukują bóle głowy, mają pozytywny wpływ na objawy reumatyzmu i niwelują skutki stresu, np. duże napięcie mięśni.

Jakie są jeszcze zalety twistera? Jest to lekki przyrząd, który z łatwością można przenosić z miejsca na miejsce. Jego rozmiary nie są duże, ponieważ średnica najczęściej wynosi około 28 cm. Jest praktyczny, dlatego można na nim ćwiczyć właściwie w każdym miejscu. Twister może być dodatkowo wyposażony w linki służące do treningu rąk albo w piankowe uchwyty zwane ekspanderami.

Jak trenować na twisterze?

Zestawy ćwiczeń można podzielić na te, które służą ćwiczeniu brzucha i na te służące ćwiczeniu klatki piersiowej i rąk. Trenując mięśnie rąk, wykorzystywane są linki. Jednak istotne jest to, aby wykonywać ćwiczenia prawidłowo, tzn. nie można poruszać rękami w trakcie przyciągania linek. Sposobów do naciągania linek może być kilka, np. można je wyciągać na wysokość głowy lub wyżej, dzięki takiej technice trenowane są mięśnie trójgłowe ramienia. Trenerzy zalecają 15 podciągnięć np. w 3 seriach. Chcąc trenować brzuch i talię, trzeba obracać się w lewo i prawo, ale w taki sposób, aby klatka piersiowa była nieruchoma. Taki zestaw ćwiczeń powinien być wykonywany przez 7–10 minut. Dla osób zaczynających treningi na twisterze proponuje się podparcie pleców np. ścianę. Oczywiście ćwiczenia z obu zestawów można ze sobą połączyć. Trening nie jest skomplikowany, a efekty są bardzo szybko widoczne. Oczywiście, bez względu na przyrząd czy dietę, w odchudzaniu bardzo ważną rolę odgrywa samodyscyplina trenującego i systematyczność w wykonywaniu ćwiczeń.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać? Choroba wieńcowa Aerobik na odchudzanie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Ból nóg – przyczyny Wpływ hałasu na serce Ból mięśni – co może oznaczać? Zalety aqua aerobiku

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”