Jak zacząć odchudzanie?

Warto wiedzieć, że decyzja o odchudzaniu może się pojawić pod wpływem impulsu. Może też dojrzewać w nas miesiącami, a nawet latami. Skoro chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów, decyzja jest jedna – pora na odchudzanie. Dieta w ruch. Zaraz, czy to jest dobry sposób, aby zacząć odchudzanie? Czy to zadziała? Czy w taki sposób rzeczywiście schudniemy?

123RF

Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki. Jedyną miarą sukcesu jest wysiłek, jaki włożyliśmy, aby go osiągnąć.

Bruce Lee, aktor i mistrz sztuk walki

Jak się odchudzać?

Odchudzanie i dieta to bardzo ważna zmiana w naszym życiu. Można od razu, kiedy tylko podejmiemy decyzję o tym, że chcemy się odchudzać, przystąpić do działania. Możemy poczekać dłużej i dobrze przygotować się do diety. Możemy gromadzić informacje na temat różnych diet, zastanawiać się, jakie ćwiczenia będziemy wykonywać, co możemy jeść i myśleć nad tym, kiedy powinno się zacząć odchudzanie. Niezależnie od tego, jak zabieramy się za odchudzanie, musimy pamiętać o jednym – o przygotowaniu odpowiedniego planu. Jeśli zaczniemy odchudzanie bez planu, dieta nie będzie skuteczna.

Określ cel odchudzania

Najważniejszy jest cel, dla którego chcemy się odchudzić. Jeśli cel nie zostanie określony, to nie ma co liczyć na skuteczną stratę kilogramów. Dieta potrwa przez kilka dni, a następnie rzucimy ją w kąt. Dlatego przed rozpoczęciem odchudzania należy odpowiedzieć na dwa pytania:

  • Ilu kilogramów chcemy się pozbyć?

  • Jak długo ma trwać zrzucenie zaplanowanej liczby kilogramów?

Kiedy odpowiemy już na te pytania, musimy odpowiedzieć na kolejne. Jest to niezbędne, aby określić, czy nasz cel jest możliwy do osiągnięcia i czy nie zagraża naszemu zdrowiu. Trzeba odpowiedzieć sobie na takie pytania:

  • Czy cel, który sobie ustaliliśmy, jest możliwy do osiągnięcia? Tutaj musimy być tak obiektywni, jak jest to tylko możliwe. Nie możemy opierać się tylko na swojej ocenie. Warto sprawdzić, czy to, co zaplanowaliśmy, jest możliwe do wykonania w określonym czasie. Jeśli zaplanowaliśmy, że będziemy tracili 12 kilogramów miesięcznie, to powinniśmy zdawać sobie sprawę, że jest to niemożliwe do osiągnięcia. Zalecana miesięczna utrata kilogramów to maksymalnie 4 lub 5.

  • Czy nasz plan jest zdrowy? Jeśli określiliśmy, że chcemy stracić 12 kilogramów miesięcznie, to pewne jest jedno, to nie jest zdrowy plan odchudzania. Nie jest to też korzystne dla naszego zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

  • Czy można to zrobić? Pewnie można stracić 12 kilogramów miesięcznie, ale jak już wiemy, nie jest to zdrowe ani bezpieczne. Więc mając odpowiednią wiedzę, możemy stwierdzić, że nasz plan odchudzania nie jest realny.

Jak wymodelować sylwetkę?


Przy odpowiedzi na powyższe pytania przydatna jest następująca wiedza:

  • Bezpieczne tempo redukcji wagi to 1 kilogram tygodniowo, czyli 4 kilogramy miesięcznie – z małymi wahaniami, które zależą od osoby odchudzającej się.

  • Nie należy stosować diet, które dostarczają mniej niż 1000 kalorii. Lepiej zdecydować się na dietę, która będzie redukowała naszą aktualną porcję kalorii o maksymalnie 600. Redukowała to słowo klucz!

  • Ważny jest końcowy efekt odchudzania, ale w drodze do głównego celu należy zaplanować sobie te małe, które będziemy powoli realizowali. Lepiej zdecydować się na tygodniowe cele niż miesięczne lub kwartalne. Jest to łatwiejsze i bardziej motywujące z psychologicznego punktu widzenia

Korzyści są ważne

Zobacz również: Wiosenny detoks

Zdecydowaliśmy się na odchudzanie. Dieta jest już przygotowana i wdrożona w życie. Zaczynamy ćwiczenia. Brakuje tylko jednej rzeczy. Nie sprecyzowaliśmy korzyści, jakie przyniesie nam dieta. To bardzo ważne, aby ciągle przed oczyma mieć korzyści, jakie wynikną z odchudzania. Korzyści mogą być następujące:

  • Zdrowotne, czyli poprawi się twoje zdrowie. Motywacja zdrowotna jest najsilniejsza i ułatwia odchudzanie.

  • Lepsza kondycja i możliwość uprawiania sportu, który do tej pory był poza naszym zasięgiem – np. zbyt otyłe osoby nie powinny biegać.

  • Szczupła sylwetka.

  • Możliwość modnego ubierania.

Warto dokładnie określić korzyści, jakie ma nam przynieść odchudzanie i ciągle o nich pamiętać. Dzięki temu uda się nam wytrwać w diecie i poprawić nawyki żywieniowe. Odchudzanie może stać się przyjemnością. Warto do tego dążyć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Jak skutecznie zmotywować się do odchudzania? Na czym polega dieta cud? Jak się odchudzać w podeszłym wieku? Na czym polega dieta Kwaśniewskiego? Jak schudnąć bez wyrzeczeń? Od czego zacząć odchudzanie? Jak odchudzić dziecko? Ile kilogramów zrzucić, by bezpiecznie schudnąć? Odchudzająca dieta cud Głodówka na odchudzanie Odchudzam się od Nowego Roku Głodówka a odchudzanie Fazy diety białkowej

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Co podjadać, aby nie przytyć? Przepis na odchudzającą kawę Co pić na szybsze spalanie tłuszczu? Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu