TBC

Total Body Conditioning to zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie i ćwiczeń aerobowych. TBC jest przeznaczony dla osób, które chcą zanotować spadek masy ciała, poprawić wydolność tlenową i wzmocnić mięśnie. Przed fitness TBC wykonuje się rozgrzewkę, która zapobiega nieprzyjemnym kontuzjom i urazom. Podczas treningu można wykorzystywać akcesoria do ćwiczeń, takie jak hantle, piłki i obciążenia na nogi.

Źródło: 123RF

Co to jest TBC?

Skrót „TBC” pochodzi od angielskiej nazwy typu ćwiczeń „Total Body Conditioning”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza modelowanie całego ciała. Trening TBC łączy ćwiczenia wzmacniające mięśnie z ćwiczeniami aerobowymi. Proste kroki wykonuje się w rytm muzyki. Zadaniem TBC jest wzmocnienie dolnych i górnych części ciała. Rezultatem systematycznych treningów TBC jest zgrabna sylwetka i lepsza kondycja fizyczna.

Trening TBC

Fitness TBC poprzedza kilkunastominutowa rozgrzewka, po której ćwiczący gimnastykują się przy dźwiękach rytmicznej muzyki. Właściwy trening obejmuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie kończyn dolnych i górnych, a także pośladki i uda oraz inne części ciała. W trakcie zajęć wykorzystuje się akcesoria do ćwiczeń takie jak: step, piłki, hantle, obciążenia na nogi oraz tubingi, czyli gumę z rączką.

Oprócz ćwiczeń wzmacniających mięśnie trening TBC obejmuje ćwiczenia aerobowe, czyli takie, które kładą nacisk na uregulowanie pulsu i oddechu. Angażują one niemal wszystkie grupy mięśni, przyspieszając tempo ich pracy, co wpływa na wzrost objętości płuc. Dlaczego tak się dzieje? Ćwiczenia aerobowe zwiększają zapotrzebowanie organizmu osoby ćwiczącej na tlen. Do wykonywania tego rodzaju ćwiczeń potrzebujemy jedynie skakanki i hantli. Jako przykład ćwiczenia aerobowego można wskazać aerobik, pływanie, jazdę na rowerze i bieganie. Chód i taniec są również zaliczane do grupy ćwiczeń aerobowych.

Nie ma przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń w ramach treningu TBC. Można go dopasować do potrzeb osób w różnym wieku, o odmiennej kondycji fizycznej i o różnych potrzebach. Co więcej, jest on rekomendowany osobom, które mają problemy z kręgosłupem. Muszą one jednak pamiętać o tym, by wybrać mniej intensywny zestaw ćwiczeń. Mogą też zdecydować się na ćwiczenia na piłce rehabilitacyjnej. W ramach treningu TBC nie ma podziału na ćwiczenia dla osób początkujących i zaawansowanych, więc na zajęcia w studiu fitness możemy dołączyć w każdym momencie. W trakcie treningu można zwiększać obciążenie lub wprowadzać bardziej skomplikowane i wymagające układy choreograficzne, co jest korzystne dla osób, których priorytetem jest spadek wagi ciała i poprawa kondycji. W ramach treningu TBC nie modelujemy tylko jednej partii mięśni, ale całe ciało. Należy pamiętać, że podstawą efektywności Total Body Conditioning jest systematyczność w jego praktykowaniu.

Zalety Total Body Conditioning

Rezultatem Total Body Conditioning jest m.in.:

  • wzmocnienie mięśni,
  • poprawa ogólnej kondycji fizycznej,
  • utrata tkanki tłuszczowej,
  • poprawa wydolności tlenowej.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Podziel się:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Kiedy suplementować magnez? Czym jest bradykardia? Stretching Poznaj metody ćwiczenia z piłką Co oznacza ból w klatce piersiowej? Pole dance Choroba wieńcowa – przyczyny, objawy, leczenie i profilaktyka Kiedy do lekarza, gdy bolą mięśnie? Pierwsza pomoc przy naciągnięciu mięśni Diagnostyka niewydolności serca Pilates Nietypowe symptomy zawału serca Na czym polega callanetics? Choroba niedokrwienna serca Moda na crossfit Kołatanie serca Metoda wstępnego zmęczenia mięśni Przyczyny bólu mięśni i stawów Czym są kurcze cieplne mięśni? Zawał serca Joga

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”