Zapomnij o efekcie jo-jo

Efekt jo-jo najczęściej pojawia się u osób, które chcą szybko zrzucić dużą liczbę kilogramów. Restrykcyjna dieta, głodówki i intensywne ćwiczenia fizyczne męczą i frustrują. Kiedy kuracja odchudzająca się kończy, wracamy do starych nawyków żywieniowych. Jak się odchudzać, aby móc zapomnieć o efekcie jo-jo?

123RF

Jak się odchudzać, aby nie wystąpił efekt jo-jo?

Efekt jo-jo to powrót do wagi sprzed odchudzania lub przybranie jeszcze większej liczby kilogramów. Chcąc tego uniknąć, warto rozciągnąć odchudzanie w czasie, czyli nie liczyć na szybkie schudnięcie, ale powolne, lecz trwałe. Z badań wynika, że osoby, które gubiły około 1 kg w miesiącu i dbały o linię przez rok, rzadko doświadczały efektu powrotu wagi sprzed odchudzania.

Dlaczego powolne odchudzanie jest skuteczniejsze?

Odchudzając się powoli, dajemy naszemu organizmowi czas, aby przyzwyczaił się do nowej sytuacji. Ciało musi bowiem zaakceptować nowe nawyki żywieniowe i je utrwalić. Wówczas nie grozi nam efekt jo-jo.

Środki ułatwiające odchudzanie

Co może wspomóc odchudzanie?

Istnieją produkty, które mogą wspomóc odchudzanie. Dzięki nim wyregulujemy przemianę materii i bardziej się nasycimy niewielkimi porcjami. Jednym z tych składników jest błonnik, który posiada właściwości sycące i reguluje przemianę materii. Dzienna dawka błonnika to około 30 g, którą powinniśmy rozłożyć sobie na wszystkie posiłki. Co więcej, błonnik wspomaga także trawienie.

Wspomóc odchudzanie może również:

  • Dieta pod kontrolą dietetyka – odchudzanie na własną rękę może niekiedy nie przynieść spodziewanych rezultatów. Co więcej, stosując nieodpowiednią dietę, możemy szybko się zniechęcić. Ponadto wskazaniem do odchudzania pod kontrolą lekarza są niektóre choroby przewlekłe jak: kamica żółciowa, cukrzyca, choroby serca, choroby nerek, tarczycy. Dotyczy to także osób, które chcą schudnąć więcej niż 10 kg.

  • Jedzenie małych porcji, ale w krótkim odstępie czasu – jedząc jeden duży obiad, nasz organizm będzie długo go trawił. Dobrze, jeżeli jemy 5 małych posiłków, które nasze ciało może szybko przetrawić, ale często, co około 3 godziny.

  • Ćwiczenia fizyczne – aktywność fizyczna wspomaga odchudzanie i przyspiesza spalanie tłuszczu. Z początku mogą to być spacery, bieganie, jazda na rowerze lub pływanie. Dostarczamy w ten sposób organizmowi również dawki tlenu, który przyspiesza przemianę materii. Dlatego warto oddychać głęboko i dużo czasu spędzać na świeżym powietrzu.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Przekąski, które zmniejszają apetyt Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków W czym tkwi tajemnica tabletek odchudzających? Wpływ wody na odchudzanie Wpływ kofeiny na odchudzanie Poznaj prawdę na temat diet i odchudzania Wybierz odpowiednie tabletki na odchudzanie Owoce, które pomogą ci schudnąć Zaburzenia flory bakteryjnej a odchudzanie Odchudzanie a depresja Najlepsze suplementy odchudzające Zasady zdrowego odchudzania, których musisz przestrzegać Mniej jedz, więcej się ruszaj – główna zasada odchudzania Zdrowe przekąski – które wybrać? Kto pomoże ci w odchudzaniu? Zielona dieta a odchudzanie Jednodniowa głodówka – co nam daje? Jak oszukać głód? Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi