Jednodniowa głodówka – co nam daje?

Jednodniowa głodówka nie odchudzi nas od razu o kilka kilogramów. Może jednak pomóc w pozbyciu się ociężałości po przejedzeniu, może oczyścić – choć częściowo – nasz organizm z toksyn oraz odciąży układ pokarmowy. O czym powinniśmy pamiętać podczas głodówki jednodniowej?

123RF

Głodówka to nie sposób na odchudzanie. Organizm przybiera bowiem wówczas postawę obronną i gromadzi kalorie na później. Jednodniowa głodówka może za to oczyścić nasz organizm z toksyn.

Co nam daje jednodniowa głodówka?

Efekty jednodniowej głodówki to:

  • odpoczynek dla układu pokarmowego,
  • oczyszczenie układu pokarmowego,
  • uczucie lekkości,
  • oczyszczenie z toksyn.

Podkręć metabolizm!

O czym warto pamiętać podczas głodówki jednodniowej?

Jeżeli podejmiemy decyzję, że chcemy zastosować jednodniową głodówkę, warto zdawać sobie sprawę, że nie jest to część kuracji odchudzającej. Głównym zastosowaniem głodówki jest oczyszczenie organizmu. Żeby jednak przejść ten dzień pomyślnie i nie poddać się po kilku godzinach, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad.

Po pierwsze, podczas jednodniowej głodówki należy pić duże ilości wody. Powinno to być przynajmniej około 2,5–3 litrów wody niegazowanej. Po drugie, nie należy w tym dniu pić soków, gdyż zawierają węglowodany utrudniające oczyszczenie organizmu. Co za tym idzie, jeżeli pijemy soki podczas głodówki, cała kuracja okaże się nieskuteczna. Po trzecie, należy oszczędzać organizm i się nie przemęczać. Nie należy podczas głodówki intensywnie ćwiczyć, biegać czy jeździć na rowerze. Jeśli nie dostarczymy organizmowi energii w postaci pożywienia, nie będzie on miał sił do większego wysiłku fizycznego.

Należy również pamiętać, aby nie przeprowadzać jednodniowej głodówki w czasie miesiączki i nie częściej niż raz na dwa tygodnie. Jednodniowa głodówka nie jest również wskazana, gdy czujemy ogólne zmęczenie organizmu lub gdy jesteśmy przeziębieni. Wówczas nasz organizm potrzebuje pożywienia, aby się zregenerować i nabrać sił do obrony przed infekcją.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Jak oszukać głód? Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light?

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu MASŁO ORZECHOWE na SMUKŁĄ TALIĘ! Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek