Schudnij bez wysiłku

Wydawać by się mogło, że podstawą skutecznego odchudzania jest silna wola. Tak jednak nie jest. Aby schudnąć bez wysiłku, wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian w swoim otoczeniu. Żyjemy w sporym stresie i ogromnym pośpiechu, nie zastanawiając się nad pewnymi nawykami żywieniowymi.

123RF

Nie zdajemy sobie sprawy, że na każdym kroku mogą czekać na nas pułapki żywieniowe. Bardzo często nie zastanawiamy się, co i jak spożywamy i czy jesteśmy najedzeni. Warto więc sprawić, aby nasze otoczenie pomagało nam w odchudzaniu i działało na naszą korzyść. Można też rozważyć wczasy odchudzające nad morzem, które pozwolą nam zrzucić więcej kilogramów. Ale zanim się na nie zdecydujemy, warto wprowadzić kilka zmian w naszym żywieniu.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Wielkość talerza ma znaczenie

Musimy uzmysłowić sobie fakt, że wielkość talerza wpływa na to, ile jemy. Dowiódł tego dietetyk dr Brian Wansink, który przeprowadził pewien eksperyment. Widzowie w kinie dostali popcorn w dużych i w bardzo dużych pojemnikach. Okazało się, że osoby, które jadły popcorn z bardzo dużych pojemników zjadły o 45 proc. więcej niż te, które jadły popcorn z mniejszych pojemników.

Taka sama zasada dotyczy drinków. Ludzie wypijają więcej napoju, jeśli znajduje się on w niskiej i szerokiej szklance, a mniej, jeśli znajduje się w długiej i wąskiej. Oczywiście szklanki mają taką samą pojemność. Większość osób nie zdaje sobie z tego sprawy. Wystarczy tylko zmniejszyć wielkość talerzy, na których jemy posiłki. Dzięki temu będziemy w stanie szybciej schudnąć. Kiedy wybierzemy się na wczasy odchudzające nad morzem lub w górach, zapewne zauważymy, że posiłki podawane są na niewielkich talerzach. Co, jak już wiemy, jest uzasadnione.

Diety odchudzające


Uczucie sytości

Warto wiedzieć o tym, że tak naprawdę nie wiemy, kiedy jesteśmy najedzeni. To nie prawda, że zawsze potrafimy przestać jeść, kiedy się najedliśmy i że jesteśmy w stanie łatwo uniknąć przejedzenia.

Wspomniany już dr Brian Wansink udowodnił, że nie zawsze wiemy, kiedy jesteśmy najedzeni. Przeprowadził on eksperyment z „miską bez dna”. Zaprosił grupę osób na darmowy obiad. Część z nich otrzymała klasyczną miskę zupy. Część otrzymała miskę bez dna, czyli miskę, która bezustannie, w niezauważalny sposób, napełniała się od spodu. Można powiedzieć, że druga grupa otrzymywała systematycznie dokładkę.

Zdrowe i lekkie przepisy


Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Okazało się, że grupa ta zjadła o 73 proc. więcej zupy niż osoby, które jadły z normalnych misek. Kiedy zostali zapytani, dlaczego zjedli więcej, nie potrafili udzielić odpowiedzi na to pytanie. Nie zdawali sobie sprawy z tego, ile zjedli. Dlatego nie należy ufać swojemu żołądkowi, bo może nas oszukiwać. Może nie dawać nam sygnałów, kiedy jest pełny. Może też się okazać, że sygnały o sytości dochodzą do nas zbyt późno.

Kiedy jesteśmy tego świadomi, możemy po prostu podejmować lepsze decyzje. Wiemy, jak spożywać posiłki, aby nie doprowadziły do wzrostu wagi ciała. Aby zrzucić zbędne kilogramy lub utrzymać prawidłową wagę, warto przestrzegać kilku zasad:

10 zasad ułatwiających odchudzanie

  • posiłki podajemy w mniejszych naczyniach;

  • niezdrowe i wysokokaloryczne jedzenie warto przechowywać poza zasięgiem naszego wzroku, natomiast zdrowe przekąski możemy zostawiać na wierzchu tak, aby je widzieć;

  • posiłki powinny być spożywane przy stole, spokojnie i powoli. Jedzenie siedząc przed telewizorem lub komputerem, nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż organizm nie skupia się na jedzeniu i możemy zjeść więcej, niż jest to nam potrzebne.

To bardzo proste zmiany, które pozwolą na zgubienie kilku zbędnych kilogramów. Na dodatek łatwiej je wprowadzić w życie i są skuteczniejsze niż silna wola niejednego z odchudzających. Łatwiej bowiem zmienić otoczenie niż sposób myślenia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt