Jak schudnąć z brzucha?

Większość kobiet nie jest zadowolona ze swojego obwodu talii i ma kompleksy na punkcie brzucha. Można zauważyć, że nawet szczupłe osoby mają czasem oponkę na brzuchu. Nie jest to groźne, gdyż znacznie bardziej niebezpieczna jest warstwa tłuszczu, która znajduje się głębiej i okrywa istotne dla naszego zdrowia narządy. Większość osób chce znać skuteczne sposoby na odchudzanie brzucha i pozbycie się oponki. Warto więc wiedzieć, jakie są przyczyny odkładania się tłuszczu na brzuchu i co trzeba zrobić, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha.

123RF.COM

Różne rodzaje tkanki tłuszczowej

Należy pamiętać, że ciało do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje tłuszczu. Najważniejsze dla organizmu jest to, gdzie znajduje się tkanka tłuszczowa, a nie to, ile jej jest. Tłuszcz, w zależności od tego, w których miejscach na ciele się znajduje, zachowuje się w różny sposób. Tkanka tłuszczowa najczęściej gromadzi się:

• tuż pod skórą na udach, biodrach, pośladkach i brzuchu,
• wokół istotnych narządów znajdujących się w klatce piersiowej, brzuchu i miednicy, czyli serca, wątroby, płuc, układu pokarmowego.

Ogromna większość ludzi zajmuje się widocznymi fałdkami – liczy się dla nich odchudzanie brzucha. Należy pamiętać, że prawdziwym zagrożeniem jest tłuszcz, który gromadzi się głęboko w organizmie. Nie jest on bezczynny. Tłuszcz w organizmie można porównać do jakiegoś narządu. Wydziela substancje, które mogą być wchłaniane przez organy z nim sąsiadujące. Nadmiar tkanki tłuszczowej, która znajduje się głęboko w organizmie, może doprowadzić do powstania cukrzycy typu 2, chorób serca, choroby nadciśnieniowej, raka piersi, raga odbytu.

Warto dowiedzieć się, skąd tak głęboko w ciele bierze się tłuszcz. Jest to normalne, gdyż każdy człowiek dysponuje zapasami tłuszczu, które są rozmieszczone wokół narządów wewnętrznych. Jednak zawartość tkanki tłuszczowej jest różna u każdego człowieka. Wpływ na nią mają predyspozycje genetyczne, tryb życia, płeć, wiek.

Mężczyźni poniżej 40. roku życia mają więcej tłuszczu wokół narządów niż kobiety. U pań tkanka tłuszczowa jest mocniej gromadzona głęboko w ciele po menopauzie. Jest to normalny stan rzeczy, jednak trzeba uważać, aby ilość tłuszczu w organizmie nie stała się zbyt duża. Nie powinna przekraczać normy.

Aby sprawdzić, czy ilość tkanki tłuszczowej zawiera się w normie, można wykonać tomografię komputerową albo skorzystać z obrazowania metodą rezonansu magnetycznego. Prostszym sposobem jest posłużenie się zwykłą miarą krawiecką. W przypadku kobiet normą jest obwód mniejszy lub równy 80 centymetrów. W przypadku mężczyzn są to 94 centymetry. Należy wziąć pod uwagę to, że nawet bardzo chuda osoba może mieć zbyt duże zapasy tłuszczu wokół narządów. Świadczyć o tym może wysoki poziom cholesterolu i podwyższony poziom cukru.

Kontrolowanie ilości tłuszczu w organizmie

Aby zmniejszyć zawartość tkanki tłuszczowej, należy wprowadzić zmiany w trybie życia. Kluczowe znacznie ma odpowiednia dieta, ćwiczenia, odpoczynek i sen oraz pozbycie się stresu. Już trzydzieści minut intensywnych ćwiczeń aerobowych wykonywanych cztery razy w tygodniu wystarcza, aby zmniejszyć tkankę tłuszczową zarówno tę, która widoczna jest pod skórą, jak i tę, która znajduje się głęboko, wokół narządów. Trening powinien być dobrany do naszych upodobań, gdyż ważne jest, aby wysiłek fizyczny sprawiał nam przyjemność. Warto też wzbogacić dietę o produkty bogate w błonnik. Ważne dla procesu odchudzania jest też wysypianie się, gdyż zbyt krótki sen sprzyja gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Także zbyt długi sen nie jest korzystny. Optymalne jest zażywanie do ośmiu godzin snu.

Równie ważne jest odpowiednie radzenie sobie ze stresem. Nie możemy wyeliminować go całkowicie z naszego życia, ale musimy wypracować mechanizmy, które pozwolą nam z nim sobie radzić. Jeśli nie poradzimy sobie ze stresem, będziemy narażeni na różne choroby. Kobiety często przyznają, że idealnym sposobem na stres w ich przypadku jest rozmowa, która pomaga im w zdystansowaniu się do swoich problemów.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Odchudzanie brzucha może się nam wydawać priorytetem, a tkanka tłuszczowa być naszym głównym wrogiem. Należy jednak pamiętać, że odpowiednia ilość tłuszczu jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowanie organizmu. Problemy zaczynają się, kiedy tłuszczu jest za dużo. Taki stan może zagrażać zdrowiu. Można jednak w prosty sposób kontrolować zawartość tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Odchudzający koktajl z selera 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi