Najczęstsze błędy po treningu

Osoby początkujące sądzą, że wystarczy ciężko ćwiczyć, by uzyskać zaplanowane rezultaty. Jednak prawda jest taka, że ciężka praca może zostać bardzo szybko zaprzepaszczona, jeśli nie będzie poparta odpowiednim zachowaniem po treningu.

Źródło: 123RF

Brak odpoczynku po ćwiczeniach

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, to odpoczynek po intensywnym wysiłku fizycznym. Organizm musi mieć czas na uspokojenie. W czasie ćwiczeń nasze ciało wykonuje ogromną pracę. Podczas odpoczynku akcja serca i ciśnienie krwi wracają do normy. Osoby zawodowo zajmujące się fitnessem, po każdy treningu poświęcają kilka chwil na spokojniejsze ćwiczenia. Może być to na przykład wolna jazda na rowerku treningowym lub spokojne ćwiczenia na orbitreku. Odpoczynek po intensywnych ćwiczeniach pozwala uniknąć niebezpiecznych urazów, dlatego warto o nim pamiętać.

Zapominasz o rozciąganiu

Bardzo często osoby początkujące, ale nie tylko, po ćwiczeniach skarżą się na zakwasy, czyli uciążliwy ból mięśni. Ból ten jest szczególnie dokuczliwy podczas poruszania się. Jednak w prosty sposób można uniknąć tej dotkliwej dolegliwości. Wystarczy pamiętać o rozciąganiu. Każdy zawodowy sportowiec wie, że po każdym wysiłku należy poświęcić kilka minut na stretching. Kilka prostych ćwiczeń wykonanych zaraz po treningu pozwala uniknąć bardzo silnego bólu.

Posiłek po treningu

Mało kto z nas zdaje sobie sprawę, że po treningu powinno się zjeść wartościowy posiłek. Dobrze zbilansowana dieta dostarcza zmęczonemu organizmowi odpowiednich składników. Dzięki nim mięśnie mogą się szybciej zregenerować po wyczerpujących ćwiczeniach. Dietetycy zalecają, aby zaraz po wysiłku zjeść pokarm zawierający dużą ilość węglowodanów i białka.

Brak zmiany ubrań po ćwiczeniach

Większość z nas nie przebiera się po ćwiczeniach. Strój sportowy jest tak wygodny, że nie czujemy potrzeby przebrania się zaraz po zakończonym treningu. Jak się okazuje, jest to dużym błędem, ponieważ noszenie na sobie brudnych i przepoconych ubrań jest przyczyną wielu zakażeń. Po skończeniu sesji treningowej należy od razu pójść pod prysznic i ubrać się w czyste i suche ubrania.

Rezygnacja z prysznica

Nie zawsze od razu po ćwiczeniach udajemy się pod prysznic. Zapominamy o tym, że nie jest to tylko kwestia higieny, ale przede wszystkim naszego zdrowia. Na spoconej skórze dużo łatwiej namnażają się bakterie. Może to powodować różne dokuczliwe dolegliwości, między innymi wysypkę oraz swędzenie. Podczas prysznica dużo szybciej regenerują się także mięśnie.

Alkohol po treningu

Któż z nas zaraz po treningu nie lubi umówić się ze znajomymi. Najczęściej takie spotkania mają miejsce w pubie przy alkoholu. Niestety, spożywanie alkoholu zaraz po treningu nie jest zalecane. Ma on działanie odwadniające i znacznie spowalnia proces regeneracji mięśni. Napojem, jaki powinno się spożywać po wysiłku fizycznym, jest woda mineralna. Alkohol w niewielkich ilościach można pić dopiero po około czterdziestu minutach od zakończenia sesji treningowej. Alkohol to także duża ilość pustych kalorii. Spożywanie go w nadmiarze bardzo niekorzystnie wpływa na zdrowie oraz kondycję fizyczną.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Zobacz też: Alkohol a trening i sylwetka

Brak odpowiedniej ilości snu

W dzisiejszych czasach na wszystko brakuje nam czasu, również na sen. Jednak należy pamiętać, że sen to czas, w którym regeneruje się nasze ciało. Jeśli więc mamy zamiar na poważnie traktować nasz trening, powinniśmy zadbać również o ten element. W trakcie snu odzyskujemy utraconą energię i rozbudowują się mięśnie. Bez odpowiedniej ilości snu nie ma mowy o prawidłowym i wydajnym treningu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak pomóc przy stłuczeniu? Na czym polega trening cardio? Jak pozbyć się siniaków i stłuczeń? Jaką siłownię wybrać? Ćwiczenia sposobem na długie życie Jak leczyć skręconą kostkę? Czy fitness jest dobry na odchudzanie? Kontuzje – pierwsza pomoc Czy w czasie ciąży można uprawiać callanetics? Czym charakteryzuje się skręcenie stawu? Co robić w przypadku stłuczenia mózgu? Co warto wiedzieć o aerobiku w wodzie? Co oznacza podatność na siniaki?

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Jak powinien nawadniać się biegacz? Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce