Co warto wiedzieć o aerobiku w wodzie?

Aqua aerobik (aerobik wodny) jest jednym z rodzajów gimnastyki. Woda sprawia, że ćwiczenia stają się łatwiejsze, wynika to z faktu, że woda zwiększa wyporność. Dużą zaletą tych ćwiczeń jest również to, że minimalizują one ryzyko wystąpienia kontuzji.

Zdjęcie grupy ludzi / Shutterstock

Wszystko to sprawia, że aerobik wodny jest idealnym rozwiązaniem dla osób z nadwagą oraz po urazach narządów ruchu. Aqua aerobik jest też doskonałą alternatywą dla wszystkich tych, którzy nie przepadają za tradycyjną formą ćwiczeń.

Rodzaje ćwiczeń

Trenując w wodziem można wykonywać różne rodzaje ćwiczeń. Do najpopularniejszych należą między innymi:

  • typowy aqua aerobik – są to ćwiczenia w rytm muzyki, bardzo podobne do tych wykonywanych podczas klasycznego aerobiku,
  • step aerobik – są to ćwiczenia na stepie, tyle że wykonywane na platformie umieszczonej na dnie basenu,
  • bieganie lub maszerowanie w wodzie – to proste ćwiczenia służące wzmocnieniu układu krążenia i układu oddechowego,
  • ćwiczenia cardio – ten typ ćwiczeń wykonuje się w płytkiej wodzie,
  • ćwiczenia z tak zwanymi „makaronami” (noodle workout) – wykorzystanie „makaronów”, czyli pianek wyporowych, pozwala na wykonywanie bardzo wielu ćwiczeń. Można między innymi na nich siadać lub je przepychać. Ten typ ćwiczeń doskonale sprawdza się podczas treningu siłowego oraz rehabilitacji.

Ćwiczenia w grupach

Gimnastyka w wodzie również wykonywana jest w rytm dynamicznej muzyki. W basenie ćwiczy się przyjemniej. Można również poczuć się dużo swobodniej niż na sali gimnastycznej.

Podczas aerobiku wodnego wykorzystuje się specjalne przyrządy pozwalające urozmaicić trening i uczynić go bardziej bezpiecznym i komfortowym. Na zajęciach zazwyczaj wykorzystuje się pianki wyporowe, pomocne specjalne rękawice oraz specjalne hantle do aqua aerobiku.

Zalety aerobiku wodnego

Ćwiczenia w basenie mają bardzo dobry wpływ na układ krążenia. Woda podczas gimnastyki muska ciało, jest to masaż poprawiający przemianę materii. Dzięki niemu, ćwicząc, skuteczniej pozbywamy się toksyn oraz spalamy tkankę tłuszczową. Poza tym w wodzie dużo łatwiej jest się rozluźnić i odpocząć. Innymi zaletami aerobiku wodnego są między innymi:

  • widoczna redukcja cellulitu,
  • poprawa samopoczucia,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • zredukowanie ilości tkanki tłuszczowej,
  • poprawa zakresu ruchomości stawów,
  • odciążenie kręgosłupa.
  • wzmocnienie mięśni.

Popularność aqua aerobiku z roku na rok jest coraz większa. Cieszy się on ogromną popularnością zwłaszcza wśród kobiet. Jest to jeden z najlepszych sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów, wymodelowanie ciała i poprawę formy fizycznej. Ten rodzaj aktywności zalecany jest osobom z nadwagą, problemami z kręgosłupem oraz osteoporozą. Aby ćwiczyć w basenie, nie trzeba umieć pływać, ponieważ cały czas przebywa się pod opieką profesjonalnego instruktora.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”